SSC Allmänt snack Allmänt småprat bye bye subaru :/

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Subaru_Daniel
    Deltagare

Sitter här och sörjer över att jag tvingas sälja min subaru efter ett motor haveri. Har fått byta, block,turbo,2 kolvar,kolvringar och massa dyra packningar mm… ;( ;( synd att jag inte fick lära känna er bättre på träffar i sommar men jag kommer med all säkerhet köpa en ny subaru i framtiden 😉 ! tack för all hjälp på forumet ! MVH Daniel

Motin
      Deltagare

Kört den så hårt ?

Niklas
        Deltagare

Fick du alltså ihop den efter avåkningen i vintras och råkade ut för ett ras nu under våren?

Subaru_Daniel
          Deltagare

Aliedice: Ja det stämmer, körde bilen ca 1-2 veckor efter den var klar hos lackeringsfirman :/

Motin: Nja.. laddade bara 0.9 bar men det räckte tydligen :/ har haft problem att få upp laddtrycket mer så turbon var förmodligen slut.

Niklas
            Deltagare

Hade du bara 0.9bar då du körde så bra tider på Blackrace också?

Subaru_Daniel
              Deltagare

AlienDiCE: Nej, Laddade 1.1 -1.2 då… ville ju inte att det som hänt skulle ske ;(

Subaru_Daniel
                Deltagare

MatsN: låg och gasade lite jo… kom upp en audi S4 som är steg5 trimmad med nya turboagg osv med 450hk. det enda som vart possetivt med det racet va iaf att han tappa efter och inte körde ifrån mig 😉 men det kostade mig närmare 20k ;(

Kvarnis
                  Deltagare

Låg mao ord å höghastighets kryssa ……ett tag

Manor
                    Deltagare

Hej !

Vad orsakade egentligen motorhaveriet? 0.9 i tryck är ju mindre än vad min laddar original, så man måste väl anta att du haft problem med LMM:en och att ECU:n inte har kunnat kompensera för detta då Dawes:en satt monterad!!? Har du någon KnockLink el. dyligt? Var det under ett race som motorraset inträffade?

mvh Mats N

Subaru_Daniel
                      Deltagare

får nog tillägga att jag laddade max 1.1 för jag körde utan dawes då, efter jag monterat den har jag märkt att den går bättre utan att se på tider 😉

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.