Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Ska köpa ett paket där dimljusens hål ser ut att vara för små för mina orginal lampor. En lösning är ju att köpa mindre lampor, men ska jag ändå lägga pengar på det så vill jag få det snyggt också. Så min tanke är att helt och hållet bygga igen dessa hål genom att lägga glasfiber eller vad man nu gör över dessa o slipa de jämnt osv.

Det ska gå att göra i praktiken o få snyggt eller ?

Pasi_k
      Deltagare

Vill du inte ha kvar dimljus så kan du ju använda hålen med att ta luft till att kyla bromsarna med?
        Beror helt på vilken vinkling du har på det hela?

Vilket maerial du ska bygga igen med , får du nog välja efter du vet hur mycket flex det är i materialet på den nya fronten.
        Annars kan det nog spricka om det blir för hårt.

nukem
        Deltagare

ja lämna in de till någon som verka kunnig i Helsingborg som skulle mekka lite med det o sen ringa o visa mig innan han satt ihopa de. Sen ska han lackera det där också plus att han ska laga ett superlitet lacksläpp på min vänstra framskärm och han är billig som fan.

Så jag är nöjd och blir det sen bra gjort och ser snyggt ut så blir jag supernöjd =)

Edit: Jag sa även till honom att det ahde varit snyggt om han kunde bygga om dimljushålen till något luftintag, han sa de va lite mer jobb men att han skulle se vad han kune göra och visa mig innan han gjorde de. Så kanske kan bli nått 🙂

skapar en projekt tråd med lite bilder… Checka: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=1745&mesg_id=1745&page=

Pasi_k
          Deltagare

Låter som en god ide.
            Hoppas det blir precis som DU vill ha det.. 😀
            Så får vi syna det på en Träff senare under året.. 😀

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.