När jag byggde gallten, så kördes den först på orginal spridare och hks btr, med höjt soppa tryck, på 98 orkade den med 408hk, men då ska man ju även veta att de är ganska maxat i spridar kapacitet.
andra gången kördes den på detchwerks 650cc vilka är att rekomendera, då dom är väldigt lätt att få å lira bra med ecutek.
Du klarar dig bra med orginal sträck bullt på dom effekterna, enda anledning att jag använde arp, var att jag fick dom med gratis 🙂
som andra på pekat, så glöm ej en bättre oljepump och bafflat tråg eller plate, billig försäkring de.
I alla fall så fick jag i slut ändan 412,7hk på 98 med orginal kammar, lätt putsade kanaler i topparna och sc46 turbo.
Men som sagt, var just ecutek som satte stop där, då jrm inte ville ladda mer än vad orginal mapcensor kunnde hålla reda på, alltså cirka 1,55-1,6bar i ladd.
Men var riktigt imponerande register i den bilen och hållbar effekt.