SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor bygga nytt avgas 3" (gt gc8)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    EmmE
    Deltagare

hur gör ni folket när vi bygger avgas?

självklart bygger jag så WG får fri fart ner i systemet, men tänkte på antalet dämpare.

jag har tänkt bygga med racekatt och lite stöddigare slutdämpare, plockar ni dit nån mer mindre dämpare halvvägs? så bilprovningen kankänna sig nöjda!

ge mig era tips 😀

EmmE
      Deltagare

vad sjutton heter org turbon? letar dp fläns, hittar nada!

nån som har som jag kan köpa kanske?

t1hero
        Deltagare

Min erfarenhet av bilprovningen är att de tycker det är kul när det låter lite, bandagsarrangörer däremot….

Turbovin
          Deltagare

Jag har Cobrasports trackday friendly avgassystem och utöver en rejäl slutdämpare så sitter det 2 små runda dämpare i mitten också. Står att det är specat till 83dB men jag vet inte hur de mäter, tveksam till om det är riktigt så tyst.

hedberg____
            Deltagare

ska in å dära efterkontroll snart kan säga hur de går då har en dämpare längst bak

.zip
              Deltagare

Tråd flyttad till rätt avdelning.

vad sjutton heter org turbon? letar dp fläns, hittar nada!

nån som har som jag kan köpa kanske?

TD04L 13T heter org. turbon har jag för mig, iaf på en 99-00 GC8

Christian S
                Deltagare

hur gör ni folket när vi bygger avgas?

självklart bygger jag så WG får fri fart ner i systemet, men tänkte på antalet dämpare.

jag har tänkt bygga med racekatt och lite stöddigare slutdämpare, plockar ni dit nån mer mindre dämpare halvvägs? så bilprovningen kankänna sig nöjda!

ge mig era tips 😀

det är typ ingen som bygger själv utan alla köper färdigt.

hedberg____
                  Deltagare

ja har byggt själv å de funka skit bra:D 3″down pipe 3″ 200cells racekatt å efter katten 2,5″ hela vägen med en simonsdämpare på slutet

clasen
                    Deltagare

det är typ ingen som bygger själv utan alla köper färdigt.

Tala för dig själv 😀

Erkänner att man polare, som jobbar som tig-svetsare, hjälpte lite och fick stå för svetsandet, men ändå 😉

Kör med 3″ cobb dp, under v-lådsbalken och bakåt är det homemade i 3″ rostfritt i 2333 med racekisse och en hks japs på slutet. Låter bra 😉

t1hero
                      Deltagare

ja har byggt själv å de funka skit bra:D 3″down pipe 3″ 200cells racekatt å efter katten 2,5″ hela vägen med en simonsdämpare på slutet

Foton? Jag är sugen på något liknande, det lär bli mycket billigare än ett Silent Hi-Power även om jag lejer bort hela byggandet.

Fladric
                        Deltagare

Annars finns ju avgassystem på ebay för kring 2500 kr inklusive frakt till Sverige 🙂 helt rostfria och ser bra ut med downpipe och allt inklusive packningar 🙂

Christian S
                          Deltagare

Foton? Jag är sugen på något liknande, det lär bli mycket billigare än ett Silent Hi-Power även om jag lejer bort hela byggandet.

finns ju andra system än hks som är billigare.

Annars finns ju avgassystem på ebay för kring 2500 kr inklusive frakt till Sverige 🙂 helt rostfria och ser bra ut med downpipe och allt inklusive packningar 🙂

visst gör det de men det är inget som jag skulle köpa iallafall samt att du åker på att montera på en kat då det i 99.9% av fallen inte sitter det på dom.
                            jag hade hellre köpt ett ifrån tex scoobyworld.

Fladric
                            Deltagare

En sbf – godkänd kat får du ju för kring 1700 kr så det blir ju ändå rätt billigt 🙂
                              Har själv köpt ett sådant system, ser inget fel på det egentligen, downpipen är väl inte perfekt designad men ska man inte plocka jättemycket effekt så duger det nog! 🙂

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.