› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Byta bromsar bak?
- Detta ämne har 36 svar, 6,285 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av
whitestripe.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2007 kl. 14:58 #74624
estic
DeltagareDet dagsfärska priset för carbotech XP8 bak, är 1490:-
/Daniel
26 mars, 2007 kl. 15:07 #74649Niklas
DeltagareHmm, har för mig att det är ganska lika priset på klossar från Sellholm.
26 mars, 2007 kl. 15:28 #74625estic
DeltagareSlå Stacke en signal, han säljer även Performance Friction, Black Diamond,red dot,Ferodo,Pagid och Tarox belägg.
/Daniel26 mars, 2007 kl. 17:34 #74629daniel83
DeltagareJag köpte mina belägg hos Sellholm.
Jag betalade 1699:- inkl SSI rabatt.Artnr för mina bakbromsar är FCP 1333H.
//Daniel – Nya bromsar bak.
26 mars, 2007 kl. 17:39 #74630daniel83
DeltagareHejsan!Nu är det så att jag ska byta mina bakbromsar.Behöver lite tips och råd på hur man gör.Vad behöver man förutom nya bromsar?Är det något som ska dras med moment?Hur mycket i så fall?Tack på förhand!//Daniel
Jaha.
Då var man klar med bromsbytet.
Gick förvånansvärt bra faktiskt.
Nu i efterhand så var det visa saker som man borde ha gjort annorlunda.
Tidsmässigt så tog det ca 4h inkl telesupport. För att vara första gången som jag bytter bromsarna bak på någon bil överhuvudtaget så gick det förvånansvärt fort.Tycker jag iaf.Tack till BVS-Robban för telesupport!
Tack till alla andra som har beskrivit hur man skulle byta.//Daniel – Nya bromsar bak! 🙂
27 mars, 2007 kl. 05:43 #74637specialized
Deltagarehttp://www.scoobyworld.co.uk/catalog/images/blackdiamondpadlayoutsrear.gif
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉27 mars, 2007 kl. 05:53 #74640BVS-Robban
DeltagareDaniel vilken har du ?
Tänkte mest på att dina bakok är av typen 1kolvs glidok och de andra GT bilarna har 2kolvsok. Har du de gamla oken då ? Även fast det är en -99./ R
27 mars, 2007 kl. 05:55 #74619SecretAgentMan
DeltagareKlockrent! 🙂
De få 98’or jag pillat på har haft det ”äldre” belägget, men subaru är alltid luriga med övergångarna, verkar nästan kunna bero på när bilen är ihopskruvad hur de levereras. 😀
/J
27 mars, 2007 kl. 07:48 #74650Niklas
DeltagareVad är bäst då? PEANs för 1400 eller Sellholms för 1600 eller kommer man aldrig märka skillnad då vi snackar bakbromsarna som ser ut att vara tagna från en mountainbike.
27 mars, 2007 kl. 07:53 #74620SecretAgentMan
DeltagareTill dig Äljen….? 😀 😉
Det handlar väl om friktionskoefficienter och balans, har man massor med bett fram kan det ju vara bra med lite vassare grejer även bak.
Men till en bil som sällan används hårt på riktigt, så duger standard hur bra som helst, och kostar gratis.
/J
27 mars, 2007 kl. 07:59 #74651Niklas
DeltagareSå originalskivor bak och tex Carbotech belägg funkar bra?
27 mars, 2007 kl. 08:14 #74638specialized
DeltagareSå originalskivor bak och tex Carbotech belägg funkar bra?
Japp,inga probs. Kör orginalskivor och XP8, visserligen i andra ändan men ändå 🙂
Gnisslar en del både varma och kalla ..men det är ju bara fräckt 😉Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉27 mars, 2007 kl. 08:21 #74652Niklas
DeltagareEfter ytterligare konsultering med min mentor så skippar vi extra slantarna på fräsiga bakbelägg och köper hos Mekonomen istället då det inte kommer märkas någon skillnad ändå.
Lägger slantarna fram istället.
/N – som kör med original/original bak som är över 5 år gamla
27 mars, 2007 kl. 14:28 #74631daniel83
DeltagareDaniel vilken har du ?Tänkte mest på att dina bakok är av typen 1kolvs glidok och de andra GT bilarna har 2kolvsok. Har du de gamla oken då ? Även fast det är en -99./ R
Beläggen jag använder är av typen PP 464.
//Daniel
27 mars, 2007 kl. 16:52 #74643Oblivion
DeltagareFuntar på att köra org bak oxå.. har slitsade skivor fram o carbotech belägg runtom.. Ingen aning om vad det e för märke på skivorna fram om jag skall vara helt ärlig..
Föresten.. Finns det något bra sätt att kolla om en skiva är skev.. skakar lite i ratten när jag bromsar o rent logiskt betyder det att skivorna slagit sig. Dom ser rätt tråkiga ut ”i mitten” så att säga.. Lite rost o skit =/
Antar att man kan plocka av alla och kolla dom en efter en.. Men det tar juh en del tid oxåTack på förhand
– Stefan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.