SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Byta bromsar bak?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    estic
    Deltagare

Det dagsfärska priset för carbotech XP8 bak, är 1490:-

/Daniel

Niklas
      Deltagare

Hmm, har för mig att det är ganska lika priset på klossar från Sellholm.

estic
        Deltagare

Slå Stacke en signal, han säljer även Performance Friction, Black Diamond,red dot,Ferodo,Pagid och Tarox belägg.
          /Daniel

daniel83
          Deltagare

Jag köpte mina belägg hos Sellholm.
            Jag betalade 1699:- inkl SSI rabatt.

Artnr för mina bakbromsar är FCP 1333H.

//Daniel – Nya bromsar bak.

daniel83
            Deltagare

Hejsan!Nu är det så att jag ska byta mina bakbromsar.Behöver lite tips och råd på hur man gör.Vad behöver man förutom nya bromsar?Är det något som ska dras med moment?Hur mycket i så fall?Tack på förhand!//Daniel

Jaha.
              Då var man klar med bromsbytet.
              Gick förvånansvärt bra faktiskt.
              Nu i efterhand så var det visa saker som man borde ha gjort annorlunda.
              Tidsmässigt så tog det ca 4h inkl telesupport. För att vara första gången som jag bytter bromsarna bak på någon bil överhuvudtaget så gick det förvånansvärt fort.Tycker jag iaf.

Tack till BVS-Robban för telesupport!
              Tack till alla andra som har beskrivit hur man skulle byta.

//Daniel – Nya bromsar bak! 🙂

specialized
              Deltagare

http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/images/blackdiamondpadlayoutsrear.gif

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                ———————————-
                SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

BVS-Robban
                Deltagare

Daniel vilken har du ?
                  Tänkte mest på att dina bakok är av typen 1kolvs glidok och de andra GT bilarna har 2kolvsok. Har du de gamla oken då ? Även fast det är en -99.

/ R

SecretAgentMan
                  Deltagare

Klockrent! 🙂

De få 98’or jag pillat på har haft det ”äldre” belägget, men subaru är alltid luriga med övergångarna, verkar nästan kunna bero på när bilen är ihopskruvad hur de levereras. 😀

/J

Niklas
                    Deltagare

Vad är bäst då? PEANs för 1400 eller Sellholms för 1600 eller kommer man aldrig märka skillnad då vi snackar bakbromsarna som ser ut att vara tagna från en mountainbike.

SecretAgentMan
                      Deltagare

Till dig Äljen….? 😀 😉

Det handlar väl om friktionskoefficienter och balans, har man massor med bett fram kan det ju vara bra med lite vassare grejer även bak.

Men till en bil som sällan används hårt på riktigt, så duger standard hur bra som helst, och kostar gratis.

/J

Niklas
                        Deltagare

Så originalskivor bak och tex Carbotech belägg funkar bra?

specialized
                          Deltagare

Så originalskivor bak och tex Carbotech belägg funkar bra?

Japp,inga probs. Kör orginalskivor och XP8, visserligen i andra ändan men ändå 🙂
                            Gnisslar en del både varma och kalla ..men det är ju bara fräckt 😉

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                            ———————————-
                            SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Niklas
                            Deltagare

Efter ytterligare konsultering med min mentor så skippar vi extra slantarna på fräsiga bakbelägg och köper hos Mekonomen istället då det inte kommer märkas någon skillnad ändå.

Lägger slantarna fram istället.

/N – som kör med original/original bak som är över 5 år gamla

daniel83
                              Deltagare

Daniel vilken har du ?Tänkte mest på att dina bakok är av typen 1kolvs glidok och de andra GT bilarna har 2kolvsok. Har du de gamla oken då ? Även fast det är en -99./ R

Beläggen jag använder är av typen PP 464.

//Daniel

Oblivion
                                Deltagare

Funtar på att köra org bak oxå.. har slitsade skivor fram o carbotech belägg runtom.. Ingen aning om vad det e för märke på skivorna fram om jag skall vara helt ärlig..

Föresten.. Finns det något bra sätt att kolla om en skiva är skev.. skakar lite i ratten när jag bromsar o rent logiskt betyder det att skivorna slagit sig. Dom ser rätt tråkiga ut ”i mitten” så att säga.. Lite rost o skit =/
                                  Antar att man kan plocka av alla och kolla dom en efter en.. Men det tar juh en del tid oxå

Tack på förhand

– Stefan

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.