SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Byta bromsar bak?

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    SubaruWRX
    Deltagare

På impreza 94-98 glidoken bak är det bara att trycka in kolven tillbaka eller är kolven av modell som skall skruvas in för att gå tillbaka? (Vet att Honda har sånt skit på bakre ok…)

specialized
      Deltagare

På impreza 94-98 glidoken bak är det bara att trycka in kolven tillbaka eller är kolven av modell som skall skruvas in för att gå tillbaka? (Vet att Honda har sånt skit på bakre ok…)

Det är bara att trycka in kolven…:)

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
        ———————————-
        SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

SubaruWRX
        Deltagare

Perfekto! Härligt när de e enkelt!

SubaruWRX
          Deltagare

Apropå de SecretAgentMan skriver, räcker det inte med att lossa en bult och därefter bara vika upp oket, ta väck de sletna beläggen i med de nya fräscha, trycka tillbaka kolvan och vika ner oket och skruva dit 14 mm skruven igen för belägg byte?

Klossar – 2 bult (14 mm skalle om minnet är rätt) på baksidan som håller oket lossas (lossa inte bromsslangarna), lägg oket på bärarmarna bara så det inte hänger i bromsslangarna och skapar elaka veck.

SecretAgentMan
            Deltagare

Jupps, men jag själv tycker det är mer behändigt att ha oket löst när det skall fipplas i nya belägg. 🙂

/J

SubaruWRX
              Deltagare

Jag förstår! 🙂

whitestripe
                Deltagare

Har någon ett art.nr

på belägg från mekonomen? så man kan se hur de ser ut. Jag har sett många olika i många olika prisklasser hos olika levrantörer från 222:- till 1400:-

Kolla t.ex på autoexperten – Kan det verkligen vara rätt belägg? dom är i särklass billigast på de ställen jag letat.

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.