SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Byta bromsolja

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Building Micke
    Deltagare

Jo i och för sig, men typ den olja som var i Behållaren var ju också lika mörk, såg ju förfasen ut som Öl nästan:)HEHE

men ja får väl gära om det nån gång framöver.. vart alla fall fräsh olja i rören då;) tänkte väl mest på dom, För bromsarna på en legacy turbo är inte så mycket att hurra över:)

gotte51
      Deltagare

Jag ska imån ringa Pean o beställa stålommspunnet runtom och även då bromsvätska.

Det räcker med en burk kan jag tänka mig eller? (om man nu inte tippar ut lite)

Mvh Johan

Plura
        Deltagare

Jag ska åka och hämta prylarna idag :7

Så det blir lite mekandes imorgon…. Härligt, en fin vårdag med Guns n´ Roses på stereon och bromsolja på händerna

/Pelle

Plura
          Deltagare

Fick dit skivor, slangar och belägg i helgen.
            Tack för en bra beskrivning ang byte av olja Rallystacke, gick kanon.

Har inte testat så mycket än för att skivorna ska köras in lite först.
            Men när det börjar bli lite värme i bromsarna bettar det bra mycket bättre än orginal.

När man bromsar lite lätt så gnisslar det lite. Inget jag stör mig på men kanske gångaren som ska över övergångstället. Gillar man det inte är det bara att bromsa hårdare…

/Pelle

Plura
            Deltagare

Måste bara lägga in lite bilder på delar och resultat.
              Bromsoken fick lite ny färg på sig när man ändå hade nere allt.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album476&id=IMG_1900

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album476&id=IMG_1906

/Pelle

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.