Min 06 STI är 1 år gammal nu och börjar närma sig nästa mellanservice på 2250 mil. Oljebyte primärt.
Har funderat på om jag inte ska investera i Redline Shockproof Lightweight i växellåda och diffar.
I så fall, om man bör byta i både fram- och bakdiff samt växellåda på samma gång, eller om det är något man bör prioritera/välja bort?
Ni som har kört fyrkrafs så länge ni kan komma ihåg, går det att fiska några rekomendationer ifrån er?
Att byta olja är aldrig fel och redline är erkänt bra produkter. Byt poå bara !!
Framdiffen sitter i lådan så när lådan får ny olja får ju även den det ! Är väl ca 4l i lådan och 1l i bakdiffen.
Ursäkta att jag kapar tråden lite.
Kör man med samma olja i bakdiffen som man har i lådan?
Jag har aldrig bytt oljan i bakdiffen själv så jag har ingen aning.
Speciella oljor med friktionstillsatser gäller bara på lamelldiffar. 🙂 Senare sti r180 är utrustade med suretrack (variant på torsen som är en drevdiff).
…skumt dock, Redline hävdar att deras olja skall lira med lamell, men inte i kokardiffen inte…
Hänger återigen med i tråden.
Jag har kvar en flaska Redline Shockproof Lightweight 0.946 liter sedan bytet i växellådan. Skulle den räcka för att byta olja i bakdiffen?