› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › byta fjädrar
- Detta ämne har 23 svar, 2,150 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2005 kl. 22:06 #67705
Krigge
DeltagareGruppköp? Jag vill också ha nya fjädrar men inte en jävel har ju på hyllan.
22 april, 2005 kl. 09:54 #67698Janne248
Deltagare>Ok, då får man lägga ett mail till Nick och kolla vad det
>skulle kosta fraktat och klart till Svedala.Prodrives fjädrar till STI 03-04 kostar c:a 3300:- inkl. frakt med den kurs £ låg på i feb. när jag köpte. Jag blev tok nöjd.
24 april, 2005 kl. 18:49 #67710pannan
Deltagare>Prodrives fjädrar till STI 03-04 kostar c:a 3300:- inkl. frakt
>med den kurs £ låg på i feb. när jag köpte. Jag blev tok
>nöjd.
>Har inte fått något svar än på mitt mail. Men däremot läste jag på en annan sida att Prodrive fjädrarna kräver lite modefiering för att passa på 05:an. Varför vet jag inte.
Däremot hittade jag Eibach som skall passa rakt på. Sänker ca 3.3 cm fram och 2.5 cm bak. Vilket verkar helt ok. Vill ju ha den närmre backen och priset var riktigt bra det med. Och Eibach kan ju inte vara så mycket sämre än Prodrive.
Mvh
J25 april, 2005 kl. 11:17 #67706Krigge
DeltagareProdrive fjädrarna är väl tillverkade av Eibach?
Har inte hittat eibach till 04:an var hittade du till din?25 april, 2005 kl. 14:51 #67711pannan
Deltagare>Prodrive fjädrarna är väl tillverkade av Eibach?
>Har inte hittat eibach till 04:an var hittade du till din?Hittade dem hos http://www.titanmotorsports.com
Men jag köpte Tein idag istället. Vart progressiva iof kanske Eibachen är det också.
Mvh
J19 december, 2005 kl. 06:19 #67703jraberg
Deltagare>Gruppköp? Jag vill också ha nya fjädrar men inte en jävel har
>ju på hyllan.OT. men eibach pro finns hos demon tweeks för billiga pengar. Ett tips från mig bara 🙂
Och bra är de åxå, men vill du ha sänkning för utseende så är inte eibach nåt för dig.Sänker för lite(min är nästan högre än aliens original dessutom):o-JR
19 december, 2005 kl. 06:19 #67702Manor
Deltagare>Nej för tusan, Råbergs bil är en hel del lägre än standard,
>att jämföra den med en bil med slutkörda originalfjädrar är
>inte relevant.
>Min bil är i standardhöjd med originalfjädrar, den är
>betydligt högre än din Johan. 🙂
>
>/JDet var skönt att höra, då är jag inte deppig längre :). Det lät ju verkligen trist om den skulle bli högre…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #67701Manor
Deltagare>OT. men eibach pro finns hos demon tweeks för billiga pengar.
>Ett tips från mig bara 🙂
>Och bra är de åxå, men vill du ha sänkning för utseende så är
>inte eibach nåt för dig.Sänker för lite(min är nästan högre än
>aliens original dessutom):o
>
>-JRJamen…va f-n, jag har ju beställt Eibach för att få till en lagom säkning på 20-25mm…jag vill INTE att den blir högre än original :o. Kan det verkligen vara möjligt att det är så!!? Då kan man ju lika gärna skita i att montera dem.
mvh Mats N – lite deppig nu
19 december, 2005 kl. 06:19 #67695SecretAgentMan
DeltagareNej för tusan, Råbergs bil är en hel del lägre än standard, att jämföra den med en bil med slutkörda originalfjädrar är inte relevant.
Min bil är i standardhöjd med originalfjädrar, den är betydligt högre än din Johan. 🙂/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.