Jag har en sliten förarstol i min legacy -04 och känner att jag skulle kunna byta den, Men inte helt lätt att hitta. Kan el-manövrerade skinnstolar från en spec b -04 till -06 passa rakt av?
Jag har en sliten förarstol i min legacy -04 och känner att jag skulle kunna byta den, Men inte helt lätt att hitta. Kan el-manövrerade skinnstolar från en spec b -04 till -06 passa rakt av?
Skulle gissa att skenorna är samma. Vore konstigt annars. Stor chans att även elkontakterna till stolarna finns. Jag har flera lösa kontakter under stolen. Antar att när elsystemet monteras vet dom då inte vilken utrutning bilen kommer få.
Jag tror bolt-on skena och el 🙂
Då har jag hittat ett par stolar som förtjänar ett andra liv… Dom har suttit i en legacy -05 så det är identiskt så långt ögat kan se. Ingen som kan bekräfta denna gång om det är “bolt on”? Jag tror starkt att det är det så jag kör nog på 🙂
Det är ju en förhållandevis liten operation jämfört med alla trådar där folk byter klädsel till sti klädsel, stoppar i värme i stolar utan etc. Jag ska ju “bara” ta ut dom gamla och stoppa i de nya.
Ja, då har jag fått in stolarna, allt gick fint och kontakterna till värmarna satt ihoptejpad med de andra konakterna så bara att plugga in. Samma med kontakten i mittkonsollen.
I konsollknappen finns en diod för varje stolsvärme och lyse för “stegen” Lyset fungerar men dioden lyser inte och det värmer inte. Hade värmeslingor eller annat efter kontakten inte fungerat hade dioden lyst misstänker jag. Det enda av de för mig uppenbara sakerna jag inte kollat är reläet för sätesvärmaren. En av säkringarna säkrar just detta relä enligt manualen men jag kan inte lokalisera det.