SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Byta från Impreza GT 99 till Impreza vad?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Hej!

Har nu en rallyblå Subaru Impreza GT 1999 och tänkte byta bil. Jag gillar skarpt Subaru och är väl inte direkt så jättesugen på skaffa en slöare bil. Kraven är att den skall vara nyare (2005 och uppåt, 2011 är för nytt o dyrt).

Vilka årsmodeller kan man hoppa över?

Har en hobby som behöver lite utrymme (RC-heli och RC-flyg) och då vill man gärna få in dessa grejer i bilen. Tex 99-00 har ju öppen vägg mellan bagageutrymmet och kupén. Men sen 01-07 så var det stängt där. Eller är det nåt jag fått om bakfoten?

2008-2010 är ju inte längre sedan, så den har ju massa utrymme. =)

Och så har jag ett till problem. Impreza GT 99-00 får rum i mitt garage på bredden, får en 2005-2010 det? 😉 Jag har smalt garage. Alla bilar går ej in. Har alla Imprezor karmlösa dörrar?

Andersson
      Deltagare

Hej
        STi 08-10 har ju det utrymmet bak du önskar.
        På STi 08-09 osäker på 10 kan du med en knapptryckning vika in speglarna.
        From. 08 började man med karm.
        Mät dörrhålet så ska jag mäta min bil när jag kommer hem om några timmar.

Andersson
        Deltagare

Bredd med speglarna ute 196cm, inne 178cm längd 435cm.

isse
          Deltagare

Min STI 2004 har genomlastning/skidlucka från bagaget. Går ju inte att jämföra med fällbart baksäte men alltid något i alla fall. Om du behöver mycket utrymme kanske någon av de elakare legacy modellerna kan vara ett alternativ.

isse
            Deltagare

Sorry glömde att utrymmet i garaget var en faktor, Legacy är nog inget alternativ då…

MickeM
              Deltagare

Bredden på min GT99 med backspeglar är 191 cm (kan variera nån cm, mätte ensam mot punkt på rutan).

Garageöppningen är 212cm och hela garagets inre bredd är 233 cm.
                Jag kör in bilen så höger sidospegel är ca 0,1-20mm från väggen. 😉

Man får in bilar, men det är när man öppnar förardörren som man märker
                att det är dörren som är problemet. Bredare på nyare bilar. Min GT99
                har ingen dörrkarm, men det har inte vart nåt problem. Dock så har nyare
                bilar dörrar vars övrekant lutar mer inåt.

Jag kommer in och ut ur min bil nu ”utan problem” (accetabelt).

Vad är det för karm du menar Andersson?

Jag var och provsatt och kikade på en bektans Impreza 08 (varken WRX
                eller värre). Den var nog rätt okej, men frågan är om inte WRX eller
                WRX STi som jag vill ha, är fetare på nåt sätt?

Legacy, nä Impreza eller annan bil. =)

2004 har för liten lucka i baksätet.

Så nu är man nere på 08-09. 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.