Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22226
    jraberg
    Deltagare

      Har förstått att jag är rätt ensam om att vilja göra Allt själv. Men om du mot förmodan skulle behöva byta och råkar läsa i boken att det kan vara ganska svårt och det bör göras på verkstad så tänk en gång till.
      2st nya(därför att den andra går efter den första gått) H7 lampor 55w
      Stjärnmejsel
      lång hylsa till hylsnyckel storlek 10

      för vä sida (framifrån sett)
      lossa luftinsuget(bara plast mojängen som går framåt) med 2 clips soobaroo special (var försiktig om du inte har meckat med liknande förut) vrid kvartsvarv och lyft ur dem
      sen mickla bort mokajängen som går till luftfilterboxen
      och vipps! så kommer du åt att byta lampa.(enligt instr. boken)
      Tog 5 min.

      nästa sida tar kanske 6min.
      lossa batteriet(10mm hylsan) och flytta det bakåt lite
      OJ! nu kommer du åt att byta andra lampan
      *asg*
      ville bara skriva av mig då jag faktiskt nästan blev lite avskräckt av det som stog i instr. boken.(tycker bara synd om den meken som måste tvingas byta GlödLAMPA på en bil efter 3 års utbildning….)

      -johan

      #190792
      klas2k
      Deltagare

        Juste !

        Skall precis till att byta hö- sida på min 05a
        Konstaterade på macken att det var lite meck – så jag avstod från att prova där. Dessutom stod det att det var H4-lampor på Legacy 90-, vilket jag ifrågasatte (eftersom det är ganska stor skillnad på senare modeller) – så jag köpte ingen lampa.

        H1 eller H7 var det jag misstänkte 🙂

        I min verkstadshandbok (som jag nu konsulterade) så såg det inte så farlig ut dock – var som du sa: ta bort skyddet, lossa på batteriet och skruva ur (flytta “wash bottle filler neck” om det är den andra står det…)

        /K

        #190793
        klas2k
        Deltagare

          Nu är det bytt.
          Högersidan var en barnlek.
          Bort med de två “kvartsvarvsskruvarna” och pluggarna, och sedan ta bord insugstratten. Sen var det inga problem att komma åt.

          Vänstersidan var lite värre. Den skruv som skulle bort för att man skulle kunna rucka på spolarvätskepåfyllningstratten (långt ord) satt med en mutter som man var tvungen att hålla fast – och den satt lite illa till…

          Men nu är det gjort iaf – och någon verkstad tyckte jag väl inte det behövdes 🙂
          /K

          #190791
          jraberg
          Deltagare

            😮 verkstadshandbok..? fränt. du har pm

            -johan

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.