- Detta ämne har 7 svar, 1,038 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av Carpe_Me.
-
FörfattareInlägg
-
2 december, 2007 kl. 21:39 #15889izualDeltagare
Hejsan, sökte på detta men hittade inte.
Tänkte kolla om någon visste om det går att byta ut hela instrumentpanelen i Gt’n mot en nyare modell i senare imprezor.
jag är toknöjd med bilen men jag stör mig lite på den fyrkantiga tråkiga panelen, den känns så gammal jämfört med resten av bilen.
Sedan undrade jag om det finns andra “bolt on” delar som är bättre än GT’ns som passar från nyare imprezor, tex intercooler, fjädrar & dämpare, osv osv
3 december, 2007 kl. 08:04 #162129Adam KDeltagareLeta på utländska forum, där har nästan allt gjorts nån gång.
http://bbs.scoobynet.com/ är en början.Generellt, grejer från gamm’kokare är bolt on så du kan skaffa STi-grejer och smacka på. Det finns folk som bytt mot nyare men det inkluderar en massa justeringar. IC, om du har en 99/00 är det en aning lättare att slänga på en newage TMIC, men har du 89/äldre så är det inte så lätt.
6 december, 2007 kl. 11:44 #162132izualDeltagareForskat vidare lite i detta och stämmer det att GT innan faceliftmodellen har annan inredning?
Passar den isf bolt on eller är det andra kabelhärvor till knappar osv?
6 december, 2007 kl. 16:23 #162128PalmDeltagareJapp en annnan enligt mig fulare inredning fanns fram till ca 98, den har annorlunda instrumetbräda osv men tex så är växeldamasken gjord i gummi istället för som efter 98 har läder & läderknopp så den tycker jag går bort.
Inredningen osv med en gammal impreza är ju charmigt, att de knarrar lite osv men det är inge fel på den tycker jag, funktionellt, hållbart och lätt 🙂
Vill man ha inredningskvalite osv är imprezan inte rätt bil för dig 😀
6 december, 2007 kl. 20:02 #162130Adam KDeltagareDet där med inredning i årsmodeller är lite krångligt som sagt,
-98or *bör* ha likadan inredning som 99orna -nästan! Den ser vid första påseendet likadan ut men den har inte tiltbart säte eller värme till dem , den har inte mugghållare under fläktutblåsen och den har som sagt gummibälg till växelspaken.
-97orna bör ha den gamla inredningen. Jag vet inte om instrumentpanelen var annorlunda men bli inte förvånad…6 december, 2007 kl. 20:13 #162127sykeBlockeradHär kan ni hitta lite interiörbilder från min 97:a!
http://www.bleh.se/typera/media.php?album=9
Jag har dock bytt damasken för den var förbannat ful 🙂
6 december, 2007 kl. 20:26 #162133izualDeltagareSyke
Ja det är nog den jag sett förr. Gillar mer de runda formerna i just mittsektionen, runt cd fläktreglage osv. Men resten tycker jag är snyggare på facelift.Palm
Ja visst fan ska det va lite spartanskt och knarra lite gött här å var men det är just mittkonsolen som drar ner på betyget på inredningen, resten tycker jag är helt ok. 🙂Blir nog till att bygga om mittsektionen efter eget huvud :+
28 december, 2007 kl. 16:52 #162131Carpe_MeDeltagareHär kan ni hitta lite interiörbilder från min 97:a!http://www.bleh.se/typera/media.php?album=9Jag har dock bytt damasken för den var förbannat ful 🙂
Lite OT men, är det din bil som brukar stå utanför siba vid bromma flygplatts?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.