Skitenkelt!
Istället för att köpa/tillverka ett specialverktyg som du låser den med så har jag ett eget litet verktyg som dessutom är sjukt användbart till annat som är svårt att dra loss. Verktyget består av en ca 10cm lång rörstump med diametern ~45mm som jag gjort ett genomgående snitt i. Sedan har jag en ~1m stump från ett gammalt spännband som jag trär runt remskivan, sedan in genom snittet i rörstumpen och så snurrar jag ihop det så det låser (snurra åt rätt håll). Sedan är det bara att ta fram den stora rörtången och hålla emot.
Bild på det här ”verktyget”? 😀 Kan inte se det framför mig.
Jag brukar bara köra med två dragskaft på mutrarna till dreven 🙂 det är ju bara de två vänstra kammarna som man måste hålla emot så det brukar gå bra 🙂
Kollade videon som t1hero länkade, ser ju inte ut som någon raketforskning 🙂 Dock undrar jag varför man kan vrida de högra kammarna hur som helst men inte de vänstra, där man måste vrida avgaskam motsols samt insugskam medsols?
Kollade videon som t1hero länkade, ser ju inte ut som någon raketforskning 🙂 Dock undrar jag varför man kan vrida de högra kammarna hur som helst men inte de vänstra, där man måste vrida avgaskam motsols samt insugskam medsols?
för att kolv 2 eller 4 är uppe o tror ventilen går i kolven om jag inte tänker fel nu