SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byta koppling?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    FRBxxx
    Deltagare

Tjena!

Då var det ett faktum, kopplingen har börjat slira så det är väl bara att bita i det sura å fixa nytt.

Frågan (frågorna) lyder: Vad kostar originalgrejjer? vad kostar lite bättre grejjer? nån som monterar billigt å bra här inne?

Tacksam för svar
      //Björne

Kalleman
      Deltagare

Har för mig att komplett från Kindwalls kostar strax över 4000:- men det är orginal.

David
        Deltagare

Tänk på om du byter till en ”värre” koppling så riskerar du växellåds ras istället.

/D

FRBxxx
          Deltagare

Tänk på om du byter till en ”värre” koppling så riskerar du växellåds ras istället./D

Är väl medveten om detta.. Tänkte mest om det fanns något likvärdigt originalen fast till ett bättre pris

Kalleman
            Deltagare

Jag köpte komplett sachs kopplingssats från Pean Sweden funkar alldeles utmärkt, fick ge 3200:- tror jag.:-)

FRBxxx
              Deltagare

Jag köpte komplett sachs kopplingssats från Pean Sweden funkar alldeles utmärkt, fick ge 3200:- tror jag.:-)

Är den mycket värre än org?
                Vad är skäligt att ge för montering tycker ni?

Manu_Sti
                Deltagare

Jag ska också byta min, men tänkte göra det själv…
                  Är det nån som har gjort det själv ?
                  Är det svårt at göra ?

Kalleman
                  Deltagare

Jag bytte helt själv på min för några månader sedan, tycket det var lättare än vad det ser ut. Lyft underlättar ganska bra.

Skuva bort ic:n och bort med bultarna du når på downpipe och 2 bultar som sitter i överkant av lådan. Glöm inte alla kontakter till lamda m.m ta bort slavcylindern och glöm inte skruva ut insexskruven som sitter undertill slavcylindern, sedan gängar du in en m6 bult och drar ut kopplingsarmen. Undertill river du ner avgassystem kardanaxel samnt drivaxlarna fram slet jag ner. plocka bort startmotor sedan töm lådan på plja och ta bort 2 bultar som sitter nederkant av lådan.

glöm inte att dra bultarna på lamellplattan 16 NM och dra korsvis.
                    du kanske behöver vinkla motorn när du ska upp med lådan också.

mvh Kalle

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.