Nu börjar jag snart att skrida till verket med mina planer för vintern och i dessa planera så ingår även ett kopplingsbyte (lamell och tryckplatta, kanske även svänghjul).
Med det så undrar jag lite över hur svårt det är att göra själv. Och vilket sätt som är smidigast/lättast.
Jag har ingen tillgång till lyft, men bilen står uppallad i garage så om det tar några dagar spelar ingen roll 😛
Det är ju inte så svårt.. finns massa tråda om detta med kopplings byte osv.. Och problem att man inte fårner lådan pga kopplingsarmen sitter fast osv.. Sök runt lite så hittar du deet du söker..
Sen ett problem kommer nog bli upp med låda då den väger typ 100kg 🙂 Men allt gå bara man vill.
Lättast är att lyfta ur motor och låda.. Snabbast och tyngst är ta den underifrån. Det hade iaf jag gjort 🙂
Eller så bjuder du ner mig och två till från Göteborg. 😉 Vi har tagit ner två lådor och monterat två nya senaste månaden. Vi har båda bytt till STi-lådor och skillanden GT mot newage kan inte vara jättestor. Vi har gjort det på vanliga pallbockar med domkraft.