Har läst på lite om hur man installerar sensorn för oljetryck och blir lite förvånad då man kopplar bort bilens egna sensor för att koppla in mätaren. Kommer inte ECUn gnälla då sladden till sensorn inte längre är en sluten krets?
Måste man hälla ur oljan för att byta sensorn eller ligger oljenivån ”under” sensorns hål i blocket så man kan skruva av den utan att det börjar rinna olja?
I steg-för-steg manualerna på nätet verkar det inte så svårt att montera oljetrycksmätaren. Är det lika enkelt att montera av generatorn som att montera av dumpen? Klarar man det som relativt okunnig lekman?
Funderar på oljetryck, voltmätare och insugstemp nästa år. Låter det som en bra trippel när jag redan har laddtryck och oljetemp? Vissa kör på avgastemp istället för insugstemp.
Har en tempmätare som mäter utetemp och innetemp i bilen. Man kanske skulle dra om utetemp och sätta den precis innan ICn för att mäta motorns luft istället. Var det inte någon i klubben som hade gjort så? Har för mig att det var Larsa – funkar det bra?
Många frågor så här inför julen. 😛