SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Byta pinnbultar på en impreza STi

• Detta ämne har 3 svar, 1,042 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Mumin.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    DnL
    Deltagare

Goddagens gott folk!

Som rubriken lyder skulle jag gärna vilja veta hur man byter ut pinnbultarna på en -97:as impreza STi, har kollat på alla forum redan och jag har fått loss en pinnbult, problemet ligger i att jag anser det väldigt trångt och bökigt att slå ur dom igenom ABS kransen. Är det något mer man ska ta bort för att göra denna procedur betydligt enklare? Och ska dom slås i splinesen eller ska dom bara riktas in när däcket är på?

Tacksam för svar!

MVH

/

Daniel

Mumin
      Deltagare

Är det fram skulle jag ta loss drivaxeln om det verkar trångt. Sen nya sätter du dit sen tar du lite brickor och drar ihop skiten igen så splindar den in sig fint ska du se 😉

DnL
        Deltagare

Är det fram skulle jag ta loss drivaxeln om det verkar trångt. Sen nya sätter du dit sen tar du lite brickor och drar ihop skiten igen så splindar den in sig fint ska du se 😉

Det är bak som dom ska bytas, men behöver man ingen dragare för att få i dom nya i splinesen på ett bra sätt? 🙂

Mumin
          Deltagare

Nej nej brickor och dra skiten lite lungt så ska du se att den sättet sig på plats 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.