› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Byta skivor bak
- Detta ämne har 6 svar, 1,007 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
roadtip85.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2005 kl. 21:48 #5452
roadtip85
KeymasterTja!
Har ganska nyligen inskaffat mig en Impreza och måste byta skivorna bak, och undrar om nån kan ge en kort besrivning hur man gör?
Jag va inne på mekonomen för att köpa en Heines handbok, men det fanns tydligen inte.//Anders
11 juli, 2005 kl. 22:39 #72862Addson
DeltagareTja!Har ganska nyligen inskaffat mig en Impreza och måste byta skivorna bak, och undrar om nån kan ge en kort besrivning hur man gör?Jag va inne på mekonomen för att köpa en Heines handbok, men det fanns tydligen inte.//Anders
Lossa däcket, lossa oket sen e det bara dra ut skiva kan hända att du får kancka lite på den så rosten släpper.
gör rent den nya skivan med typ brake CLEAN ”Där satt den” sätt dit den!
Ta en stor tång och tryck tillbaka kolvarna i oket lite så så du får på oket!
Montera ihop allt!
Kom ihåg att inte ha handbromsen i!!!MVH MR.Clean
12 juli, 2005 kl. 01:04 #72863roadtip85
KeymasterTja!Har ganska nyligen inskaffat mig en Impreza och måste byta skivorna bak, och undrar om nån kan ge en kort besrivning hur man gör?Jag va inne på mekonomen för att köpa en Heines handbok, men det fanns tydligen inte.//Anders
Lossa däcket, lossa oket sen e det bara dra ut skiva kan hända att du får kancka lite på den så rosten släpper.gör rent den nya skivan med typ brake CLEAN ”Där satt den” sätt dit den!Ta en stor tång och tryck tillbaka kolvarna i oket lite så så du får på oket!Montera ihop allt!Kom ihåg att inte ha handbromsen i!!!MVH MR.Clean
Okej, men hur gör man med hjulbultarna? det är ju pinnbultar, måste man ha nya? eller får man bort dom på ett praktisk sätt när man lossar skivan?
Sen är det väl trumma i skivan för handbromsen?//Anders
12 juli, 2005 kl. 07:35 #72861Yaskin
DeltagareDet blir inga problem, hjulet sitter med muttrar!
följ tidigare anvisning så blir det bra, glöm inte att byta klossar vid samma tillfälle, dock brukar alltid handbromsbackarna vara skapliga så de behöver man sällan byta!
Glöm inte Bosse bildoktorns favorit KOPPARPASTA på glidytorna 😮 😛 🙂
12 juli, 2005 kl. 12:18 #72864roadtip85
KeymasterOkej, så jag återanvänder dom pinnbultarna som sitter i gamla skivan alltså? Jag har nya klossar också, men tänkte skita i bromsbackarna… 😛
//Anders
12 juli, 2005 kl. 13:42 #72860Lt Dan
DeltagareOkej, så jag återanvänder dom pinnbultarna som sitter i gamla skivan alltså? Jag har nya klossar också, men tänkte skita i bromsbackarna… :P//Anders
Pinnbultarna sitter inte i bromsskivan. Plockar du bort skivan sitter dom helt enkelt kvar bakom bromsskivan på navet så att säga…
/D13 juli, 2005 kl. 09:02 #72865roadtip85
KeymasterOkej, tack!
Nu ska skivorna bytas!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.