SSC Klubben Allmänna forumfrågor Byta till phpBB forum

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Har ni aldrig haft tanken att byta till ett phpBB forum istället?

//.zip

Niklas
      Deltagare

Jodå, det har diskuterats till leda. Tyvärr är detta forumet vi har nu inte databasbaserat utan filbaserat vilket skulle innebära att vi tappar all gammal data om vi byter, så vidare inte någon skapar ett litet parserprogram som läser in filerna och stoppar in dem i en databas. Har vi någon frivillig? 😀

Niklas
        Deltagare

Om man kör ”Choose dcf view” och ”View in threaded mode” så tycker jag det funkar precis som phpBB eller liknande.

syke
          Blockerad

Kan väl inte vara så svårt att parsa? 🙂

Kan phpbb importera data i något trevligt format, xml kanske?

.zip
            Deltagare

Vet faktist inte om php kan importera, men det borde gå på något sett. SSI kan ju inte vara den första med detta problem 🙂
              Äljen, du känner väl ett gäng duktiga programerare 😛

Om det nu inte skulle gå att importera så kan man alltid starta ett nytt forum från noll, och låta det gammla forumet ligga kvar som en tråd eller länk. Det kan ju skapa lite problem direkt från början men efter några månaders trådskapande så är det glömmt.

phpBB:n sökmotor är klart mkt mkt bättre än sökmotorn vi har nu, och framför allt mkt mer användarvänligt.

//.zip

Niklas
              Deltagare

.zip: Vi har sjukt mycket fakta, information och annat gott i detta forumet som vi absolut inte vill glömma. 😉 Men självklart håller jag med om att vBulletin eller phpBB hade varit trevligt, speciellt för en moderator då nuvarande forumet är lite begränsat.

.zip
                Deltagare

Jag håller med dig. Jag vill inte heller att det gammla forumet ska falla bort. Men som jag skrev tidigare så är det den lättaste lösningen, att bara göra en länk eller en klistrad tråd som skickar en vidare till det gammla forumet.

//.zip

syke
                  Blockerad

phpBB:n sökmotor är klart mkt mkt bättre än sökmotorn vi har nu, och framför allt mkt mer användarvänligt.//.zip

Det här forumets sökmotor är helt ok, om man orkar gå in på advanced search och boka i ”and” varje gång 🙂

Jag vill ha fler smileys!! .. BOKI också tror jag nog 🙂

.zip
                    Deltagare

Det jag saknar mest med detta forum är nog att man inte kan söka efter inlägg som är skapad av en viss användare.

OzO
                      Deltagare

Forumet i nuvarande version är databasbaserat.

Det finns inget forum som alla kommer tycka är bra.

DCForum+ som detta forum bygger på är nu under GPL lisens, dvs det skall gå att hacka till som vi vill ha det.

/G
                        ___________________________________________________________
                        ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

MickeM
                        Deltagare

Varför byta? Detta funkar ju skitbra? ”Rör ej något som funkar”!
                          Jag använder flera forum, olika. Och dom bästa är dom som funkar.
                          Inte dom som är fel…

Janne248
                          Deltagare

Jag tycker att om man kör ”Choose dcf view” och ”View in linear mode” så funkar detta forum skit bra!!
                            Sök funktionen är super bara man kör med ”and” och i advance mode så klart.
                            Vad man kan sakna vid moderering är att slå ihop eller dela tråda. Men det går att överleva utan!

//Janne – tycker vi lägger tid och pengar på annat innom klubben istället.

Manor
                            Deltagare

…vad innebär egentligen dcf-view?

Janne248
                              Deltagare

…vad innebär egentligen dcf-view?

Innebär att du trycker på denna knapp!

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/forum1.jpg

Manor
                                Deltagare

Tackar Janne, det var precis det jag hade förvalt.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.