SSC Klubben Allmänna forumfrågor Byta till phpBB forum

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Precis Mats och då står det på knappen ”Choose classic view” istället.

OzO
      Deltagare

Det jag saknar mest med detta forum är nog att man inte kan söka efter inlägg som är skapad av en viss användare.

I avancerad sökning kan man söka inlägg som har skapats av en viss användare. Men du kanske menar att man vill söka upp alla trådar som handlar om ”Turbo” och som har skapats av ”Kalle Kula”??

/G
        _____
        ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

OzO
        Deltagare

Lyfter denna tråd eftersom det är på tapeten om att byta eller inte byta till nytt forum.

Begränsningarna i detta forum tycker jag är
          * Man kan inte slå ihop eller dela på trådar. Moderatorer påverkas mest av denna brist
          * PM funktionen är tämligen simpel och det är svårt att överblicka vilka man svarat på, osv

Om det inte går att importera inläggen i gamla forumet till nya så kommer man tappa mycket sökbart material även fast man lägger en länk ”till gamla forumet”. Folk kommer inte söka mer där utan hålla sig till nya forumet.

Jag är kluven men öppen för ytterligare diskussioner och synpunkter från er alla.

Utseendet går ju alltid att ändra på och då får man en känsla av att ”det är nytt”. Men om det är nåt som inte funkar ska man byta, annars helst inte.

/G
          _____

SecretAgentMan
          Deltagare

Äääääh…det funkar, det enda jag kan sakna är att enklare hantera pm-korgen, men det är i-landsproblem.

Man lagar inte det som är helt.

/J

Strat
            Deltagare

Det jag stör mig på dagligen, varenda gång jag är inne på forumet, är att det inte går att hoppa till senaste inlägget i en tråd om den har flera sidor. Det är mao dubbelt så jobbigt att browsa detta forum som phpBB tex.

/Claes, som är van att jaga knapptryck i utvecklingen på jobbet 😉

b20mannen
              Deltagare

Då frågan är uppe inför stormötet så gör jag ett inlägg i den här tråden.

Jag tycker definitivt att vi ska byta forummotor.
                Men jag föredrar vBulletin framför phpBB.

Importen av gamla posts kräver en arbetsinsats. Men det är klart görligt. Man måste skriva script som flyttar in alla posts. Sen trycker man igång scriptet och nån timme senare så har man alla posts i ett nytt forum.

Jag är beredd att hjälpa till med den importen. Men jag är 100% säker på att jag inte är den enda i klubben som kan PHP och SQL. 😉

rickey
                Deltagare

Jag tycker att forumet vi har här fungerar underbart, ingenting att klaga på och så är det ju ett kännetecken för klubben.

Finns det inte möjlighet att ladda ner en uppgradering från DC Forum 2003, eller den senaste är kanske redan installerad?

OzO
                  Deltagare

Den senaste är installerad (vad jag vet). Utveckling av DCForum+ har lagts ner – dvs det är en död produkt. Däremot kan vi själva hacka hur mycket som helst på den (GPL licens).

Det finns möjlighet att importera data från DCForum+ till vBulletin om vi skulle välja att ”uppgradera”.

/G
                    _____

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.