SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Byta till större bromsar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    veilside
    Deltagare

Har en impreza gt-00.

Ska byta upp mig vad gäller bromsar i fram.
      Kom gärna med förslag får ej kosta mer än 20k.

Tydligen ett måste om man ska regga om som ombyggt fordon!

Mvh//Matte.j

Strat
      Deltagare

Jag har precis fått hem ett Stoptech BBK, 328×28 mm, från Pean. Kräver 17″ så montering blir då det torkar upp framöver. Kittet ligger ungefär där du hade din gräns i pris.

veilside
        Deltagare

Hittade på http://www.swedespeed.se kan det vara nått för mig kanske?

Bromskit Subaru Impreza , Monster 6 , 360/32mm. 20800kr inkl moms
          Ideal for heavier high performance cars.

The Monster 6 is HiSpec’s renowned 6 pot caliper. Offering
          the very best in stopping power the Monster 6 kits combine
          amazing power, stunning looks and reasonable prices.

Monster 6 Kits comes with discs sizes from 300mm up to 360mm. The large caliper allows big pads to give more surface grip while the increased disc size gives extra leverage, rotation speed and more heat dissipation – with the net result of the ultimate in stopping power.

Vet ej hur kvaliten är men verkar vara bra grejor.

Vad tror ni?

Mvh//Matte.j

SecretAgentMan
          Deltagare

Dagens heta tips, köp beprövade saker, gärna ok det dräller av belägg till (AP rockar ju på den fronten…).

Håll korpgluggarna på säljesdelarna på diverse engelska imprezaforum, ibland kan man göra fynd (bbs.22b.com och http://www.scoobynet.com).

Ta dig en funderare om du vill kunna köra med 16″ med – då blir det mindre saker (mina 305 mm, med AP:s 4-kolvs raceok räcker mer än väl till).

/J

Strat
            Deltagare

Kikade lite på Hispec men hittade inte så mycket snack om dom på nätet. Många Fordar som kör med dom dock tror jag. Jag valde Stoptech före AP och Alcon då man får liknande prestanda för mindre pengar. AP tar bra betalt för sitt namn 😉 Finns en uppsjö av populära belägg till Stoptech oken också, som tex pagid, pfc, carbotech, ferodo osv.

simo
              Deltagare

Kan bara säga att jag är svinnöjd med mina Alcon prylar…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi147/IMG_0116.sized.jpg

Skivan är 305×32 har jag för mig vilket ger gott om material för värmen att försvinna i 🙂

/U

Yonaz
                Deltagare

Nu lurar jag på värre prylar till R-kokarn. Krokens orginal-prylar höll 50 mil 😀

Kravet är att de skall klara 16″

Är de Alcon & AP som gäller?

KN & Jerry:

Har ni artikelnummer på era prylar så lista dem gärna här.

//J

pannan
                  Deltagare

Yonaz.

Har du brembo ok original på din bil? Om du har kontakta Pean Sweden och köp Performance friction skivor och belägg fram. Bättre bromsar kan du inte ha. Att byta upp oken ifrån Brembo om du redan har dom känns som rätt meningslöst. De fungerar ypperligt med andra skivor.

Är kanonnöjda med mina och de fadar aldrig. Och då har jag kört Gotland Ring, Ahvenisto, Tullinge, Licenskurs och Emmaboda med dom.

mvh
                    J

SecretAgentMan
                    Deltagare

Silverpilen är bestyckad med AP’s 4-kolvsok, CP5200 och en 305×28 Alconskiva med aluminiumnav från Sellholm.
                      Bromsar elakt bra.

KN’s recept vill jag minnas tar lite bredare skivor, vilket inte är fel, men fan vet hur han får plats me’t, för det är inte överdrivet många bladmått mellan min styrled och skivan…och utåt är det ett hittefår lr 2 mellan ok och fälg.. 😀

Passar precis under standard 16″, och det är MASSOR med plats i isfälgarna. 😀

/J

SecretAgentMan
                      Deltagare

Pannan – På stoneage-sti sitter det samma-lika saker som på stoneage-gt 99-00 (och senare wrx), Subarus eget 4-kolvsok som håller värmen riktigt bra, och tillåter slanka skivor. 😀

/J

pannan
                        Deltagare

Pannan – På stoneage-sti sitter det samma-lika saker som på stoneage-gt 99-00 (och senare wrx), Subarus eget 4-kolvsok som håller värmen riktigt bra, och tillåter slanka skivor. :D/J

Ok,

Då borde Pean ha flytande PF skivor till dom också. Tycker att nästan alla verkar köra med dom nu på alla banträffar. Tyder på rejält bra saker.

Yonaz
                          Deltagare

Pannan: På Blocks STI sitter Brembo monterat, inte på min 🙁

Jerry: Du ska inte sälja dina då? :+

pannan
                            Deltagare

Pannan: På Blocks STI sitter Brembo monterat, inte på min 🙁 Jerry: Du ska inte sälja dina då? :+

Aj då.

Kolla runt på lite olika skrotar om du kan få tag på några ifrån nån smälld STI. Alternativt ifrån England. Skall ge dig en länk när jag kommer hem till ett ställe i England som säljer massor med begagnade trim och originalprylar som de plockat ifrån Subarubilar. De kanske har Brembos lösa som ligger.

mvh
                              J

Yonaz
                              Deltagare

Men som jag skrev i första inlägget oken skall få plats under 16″, ibland märks det att du är en tenniskille 😀

Edit: Jag vill gärna ha länken iaf :*

pannan
                                Deltagare

Jaja 🙂 16″ är för sillmjölkar 😉

Här har du länken: http://www.japperformanceparts.co.uk/Subaru%20tuning.htm finns massor med calipers till salu. Spana även in de fina coiloverserna de har inne och som kommer in i juli. Plus helburen 🙂

mvh
                                  J

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.