› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › byta tillbaka till orginal luftfilter
- Detta ämne har 25 svar, 2,406 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av
biloper.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2005 kl. 14:52 #56229
Blondismackan
DeltagareNej vad jag vet är den inte mappad, var i detta tillstånd när jag köpte bilen. Men förut öppetluftfilter, laddtrycksmätare och nytt avgassystem så är den orginal.
Men då litar jag på dig, och skruvar tillbaka orginalboxen imorgon.Vad ska man lyssna(tänka) på efter det, om den skulle varit mappad?
//Mackan, lite nybörjare på detta.. :+
14 augusti, 2005 kl. 23:00 #56221backfeed
DeltagareLita på mig? Hehe, nu har jag lyckats blåsa ännu en! }(
Skämtar bara, jag kan inte tänka mig några som helst problem med att montera tillbaka originalboxen. 😀
Vad gäller att lista ut om den _varit_ mappad/trimmad så är det nog inte speciellt enkelt såvida det inte gjorts ingrepp som går att se eller att motorn/drivlinan beter sig på något vis som tydligt indikerar att den varit hemskt hårt körd (vilket nog bara skulle inträffa ifall den varit för hårt eller för dumt trimmad). Någon som är mer insatt får nog svara på den frågan. :+
14 augusti, 2005 kl. 23:08 #56222backfeed
DeltagareNej, alltså, nu missförstår du lite. Formuläret du får upp ligger hos Paypal (kolla adressen, sidan ligger hos paypal.com och är SSL-krypterad), inte hos Dawes Devices. Där kan du som du ser välja att antingen betala med kreditkort (det gjorde jag, enkelt och smidigt med FSB:s e-kort för engångtransaktioner) eller så kan du logga in med ditt Paypal-konto och betala på det sättet. Paypal överför sedan pengarna till Dawes Devices och du får kvittensmail från dem.
Inget bedrägeri, jag lovar. 🙂
Och just det ja, ”Our Top Performing Products Now Ship Worldwide For Only $5”, så glöm inte att (den väldigt billiga) frakten tillkommer.
15 augusti, 2005 kl. 06:14 #56214p_ilis
Deltagaredem vill alltså att man ska betala me paypal… inga problem men jag fattar inte va dem menar med att man ska ge ut sitt Paypal password och sin email i deras form… låter som rena bedrägeriet… eftersom dem då kan logga in på mitt paypal konto och ta kontroll över det…Hur betalade du då ??
Jag, och många andra har haft stora problem med Paypal. De ligger inte under något lands finansinspektion och kan när som helst låsa ditt konto med innestående medel på en obestämd framtid. Jag fick faxa in en massa papper till dem, ID, räkningar mm efter några transaktioner då kontot blev helt låst. Det har väl kanske blivit bättre efter att Yahoo (tror jag det var) köpte upp dem men var försiktig och skicka inte in för stora belopp till kontot på Paypal.. För mer info se t.ex. http://www.paypalsucks.com/
Mvh
Peter15 augusti, 2005 kl. 08:15 #56223backfeed
DeltagareFast det gäller väl bara om man tar emot och lagrar pengar på sitt PayPal-konto?
15 augusti, 2005 kl. 17:04 #56215p_ilis
DeltagareFast det gäller väl bara om man tar emot och lagrar pengar på sitt PayPal-konto?
Vet inte, när det hände hade jag både tagit emot och sänt men det kan säkert vara sant som du säger. Ändå jobbigt att de godtyckligt kan bestämma sig för att låsa ditt konto på obestämd tid..
/Peter
16 augusti, 2005 kl. 08:37 #56224backfeed
DeltagareHelt klart. Vansinne! x(
16 augusti, 2005 kl. 08:43 #56211Strat
DeltagareHar använt paypal i 3 år utan problem. Jag lagrar dock aldrig pengar där.
17 augusti, 2005 kl. 15:36 #56233biloper
DeltagareDet jag inte fattar… alltså jag anger ju mitt kortnummer till paypal.. som är mitt konto då…
Jag har 6000 spänn typ på kontot idag.
På paypals sida står det att jag inte har nånting… dvs mitt paypal konto är alltså ett separat konto gentemot mitt KORT-konto på handelsbanken
Detta gör mig väldigt nyfiken.. för när jag skickar pengar så skickar jag från mitt Handelsbanken-konto, jag överför ju inte pengar till paypal kontot först sen skickar pengarna…
MKT mystiskt… aja.. men jag ska köpa dawes device nu.. .sen lägger jag nog ner paypal kontot om det är så att det alltså kan låsa mitt konto, frågan är..
Har de kontroll över mina pengar på Handelsbanken eller pengar som jag överfört från handelsbankens kontot till Paypal kontot…jag trodde Paypal ”kontot” alltså min egna profil hängde ihop med mitt handelsbankens konto och det var så jag opererade så att säga…
Asså nu är det så ju mer jag tänker desto mindre förstår jag.
18 augusti, 2005 kl. 12:36 #56225backfeed
DeltagarePaypal-kontot är ett helt separat konto som man kan använda för att ta emot betalningar från andra och sedan kan man överföra de pengar man fått in till sitt vanliga bankkonto (eller använda som betalning när man köper nåt via Paypal om man vill).
Man kan som du gjort även koppla ett kontokort till Paypal-kontot så man kan använda det för att betala. Det betyder inte att Paypal har kontroll över ditt bankkonto, det betyder bara att de kan dra pengar från ditt kort och sedan överföra dessa till den du köper något av. Paypal har ingen aning hur mycket pengar du har på ditt bankkonto osv, och det enda konto de kan låsa är Paypal-kontot och de pengar du råkar ha där, de kan inte låsa ditt vanliga bankkonto. Och om du aldrig tar emot betalningar från andra till ditt Paypal-konto så riskerar du inte att kontot blir låst heller.
19 augusti, 2005 kl. 13:42 #56234biloper
Deltagareok, jag då äre klart som korvspad mao. Tack för tålamodet, jag har betalat DD nu så det borde va på väg, jag har aldrig märkt att laddet varit ojämt vid full gaspådrag, däremot vid lågt pådrag så märker jag det laddar lite olika..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.