SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byta toppackning på impreza wrx sti -95

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Ännu en fråga!

När jag köpte bilen var kamremmen ganska så nybytt. Men den ska ju ändå bytas nu igen när jag har allt nere.
      Men hur är det med spännaren? Går den att pressa ihop lite försiktigt och använda igen eller måste jag köpa en ny sån?

adrenalin
      Deltagare

Ännu en fråga!

När jag köpte bilen var kamremmen ganska så nybytt. Men den ska ju ändå bytas nu igen när jag har allt nere.
        Men hur är det med spännaren? Går den att pressa ihop lite försiktigt och använda igen eller måste jag köpa en ny sån?

Det ska gå att använda den igen, bara pressa ihop och i med en sprint.

J_Erixzzon
        Deltagare

Det ska gå att använda den igen, bara pressa ihop och i med en sprint.

Okej tack för ett snabbt svar! 🙂

kamikaze
          Deltagare

När du pressar ihop spännaren så gör det långsamt och utan att tvinga för mycket, när jag gjort det så har jag satt den i ett skruvstäd och skruvat ihop lite då och då under ca 1 timme.

J_Erixzzon
            Deltagare

När du pressar ihop spännaren så gör det långsamt och utan att tvinga för mycket, när jag gjort det så har jag satt den i ett skruvstäd och skruvat ihop lite då och då under ca 1 timme.

Tack för tipset, men vad rekommenderar ni att sätta i som en sprint då?

challe
              Deltagare

Ta va som helst som passar i hålet, spik, gem, svetstråd eller varför inte en av alla avbrutna skruvmejslar som fortfarande sitter kvar på verktygstavlan men inte blivit slängda 😀 🙂
                Huvudsaken är att det håller tillbaka själva spännarkolven.
                Så blyertstift, tandpetare eller annat av mjukt och poröst material är väl kanske inte att rekommendera

J_Erixzzon
                Deltagare

Återigen en liten fråga, håller på att sätta ihop motorn nu. Men vevaxeln hur är nollningen på den? Upp eller ner med markerinen? Sätt båda olika alternativen nu, vill ju inte göra det fel!!:)

Christian S
                  Deltagare

upp, markeringen på tandhjulet som sitter på vevaxeln mot markeringen på oljepumpen.

J_Erixzzon
                    Deltagare

Okej, sen kilen på vevaxeln rakt ner. Borde vara rätt då.

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.