SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byte av damask?

• Detta ämne har 4 svar, 1,629 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Palm.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Måste byta yttre drivknutsdamask fram på min GT, är det svårt, nåt speciellt man bör tänka på eller behöver?

SecretAgentMan
      Deltagare

Det finns universalprylar som med en speciell kona töjs över knuten, så slipper man pilla isär bitarna (man behöver ”bara” då loss den sidan man skall byta på.

…tror mekonomen har sådana pryttlar.

/J

lunkan
        Deltagare

Aha o jag som beställt orginal damask redan ;( Då får man bita i det sura o mecka lite extra då. Måste man ha nåt speciellt verktyg för att spänna åt metallbanden som håller damasken på plats?

SecretAgentMan
          Deltagare

Det finns det säkert, jag körde medelst flatmejsel, lite lagomt med våld och en liten hammare.

/J

Palm
            Deltagare

Aha o jag som beställt orginal damask redan ;( Då får man bita i det sura o mecka lite extra då. Måste man ha nåt speciellt verktyg för att spänna åt metallbanden som håller damasken på plats?

Har du inte ”hovtång” eller liknande i modern tappning bör du skaffa till verktyglådan, mycket användbar tång till dyliga klämmor och för att bita av ståltråd etc.

http://www.verktygsboden.se/?id=51526

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.