› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Byte av DP
- Detta ämne har 18 svar, 1,211 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av
Snofi.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2009 kl. 10:28 #4557
Snofi
DeltagareHejsan
Ska nu byta min DP till en 3″ med racekatt och det jag undrar är hur många packningar kommer jag behöva?
Där ska ju vara en mellan turbo och dp men är det någon mer?Bilen är en Impreza gt-00
Tacksam för svar!
/Kristofer
22 oktober, 2009 kl. 18:35 #66121kamikaze
DeltagareDet kan vara bra att passa på och byta den som sitter mellan dp och mellanröret
22 oktober, 2009 kl. 18:57 #66124Snofi
DeltagareVar inne på furstenhoff och köpte packning som sitter mellan turbo och DP sen sitter det ju dock ingen packning mellan dp och catback eller vad man ska säga ;P
22 oktober, 2009 kl. 20:21 #66122kamikaze
DeltagareDet stämmer nog att det inte sitter någon packing där orginal, men jag och brorsan tog ett packningsark och ritade av flänsen av DP mot mellanrör och klippte sen ut en egen packning
22 oktober, 2009 kl. 20:26 #66125Snofi
DeltagareOk, annars sitter det ju med bultar som har fjäderbelastning så det borde ju inte behövas en packning där =)
22 oktober, 2009 kl. 22:42 #66115specialized
DeltagareHej !
Såvida du har den vanliga 2 bults-flänsen mellan DP och mittsektionen så bör du ha en packning även där.
Till min HKS-dp ser den ut så här och beställdes från JRM
Hittade bilden på nätet 🙂http://cjsupra.kendra.com/graphics/Downpipe/HKSDPrtL.jpg
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg23 oktober, 2009 kl. 06:42 #66126Snofi
DeltagareJag ahr original bult med fjäder på till mitt så tror inte jag kommer behöva packning =)
23 oktober, 2009 kl. 15:26 #66117challe
DeltagareJag ahr original bult med fjäder…
Bli inte jätteförvånad om du sliter av dom när du ska ta av org DP, dom brukar vara ganska så rävaröda och fina 🙂
23 oktober, 2009 kl. 16:20 #66127Snofi
Deltagaremen jag har köpt nya så det ska inte vara någon fara =) blir spännade imorgon =) ska se hur förbannad jag ska bli över att få bort skruvarna i turbon
23 oktober, 2009 kl. 16:53 #66118challe
DeltagareLycka till 🙂
23 oktober, 2009 kl. 17:05 #66128Snofi
DeltagareKan nog behövas ;P
25 oktober, 2009 kl. 15:14 #66123kamikaze
DeltagareHur gick det ?
Fick du av alla bultar utan att göra sönder några, blev det bättre flås i maskin25 oktober, 2009 kl. 16:23 #66129Snofi
DeltagareDet sket sig skruvarna satt så in i hela helvete så jag ska ge mig på det imorgon igen då jag har lite mer tid över =) Men behöver tips på hur jag ska få loss dom? och tycker ni att jag ska byta och sätta dit nya skruvar?
25 oktober, 2009 kl. 18:42 #66119challe
Deltagaretycker ni att jag ska byta och sätta dit nya skruvar?
Det beror väl på hur dåliga dom är. Jag hade bytt och satt dit rostfritt, är ju lättare att ta isär det senare om det behövs
25 oktober, 2009 kl. 18:44 #66130Snofi
DeltagareRostfria är det som man kan köpa av subaru handlaren eller är det nått som man får fixa från annat ställe? och har du tips om hur jag ska få loss dom som sitter där nu utan att dom går av ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
