SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byte av drivknutsdamask

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    uranium
    Deltagare

Som topic, ska till att byta den inre damasken på högersidan fram. Den som sitter alldeles under downpipen mao.

Nåt speciellt man bör tänka på? tips?

Jag tänkte bulta loss fjäderbenet så man kan vika ut hela paketet och se om de räcker till för att få bort axeln ur lådan. Går det eller måste man lossa på mer grejer?

Mycket tacksam för snabba svar!

uranium
      Deltagare

Behöver inte ha nå hjälp, har fått loss drivaxeln nu på egen hand 🙂 (Efter lite tips från farsan)

När jag har monterat den nya damasken ska jag se till att linda hela downpipen (3″ ferrita med racekisse) med avgasbandage för den blir väl skapligt varm. Kanske därför som damasken gick sönder..

Palm
        Deltagare

Vad är det för bil, GT? Kostade ny damask?

uranium
          Deltagare

Vad är det för bil, GT? Kostade ny damask?

Japp det är en GT. Ny damask med nya ”buntband” gick på drygt 340kr.

Åkte 8 mil enkelresa idag för att hämta grejerna för jag ville ha ihop bilen innan helgen och orkade inte vänta på posten. Men när jag kommer hem och börjar montera så ser jag att damasken och själva rostfria ringen som ska klämma fast den är alldeles för stora, så jag har säkert fått grejer till den ytre och inte inre som jag skulle ha. Man blir ju lite less på sånt..

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.