- Detta ämne har 26 svar, 2,016 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2002 kl. 14:59 #4678subarujohanDeltagare
Jag tänkte bara höra om det är svårt att
byta fjädrarna? behöver man några special
verktyg o vilka skruva behöver man lossa????Subarujohan
1 december, 2002 kl. 08:03 #67004SecretAgentManDeltagareDet är enkelt om man är lite händig – och har tillgång till en muttermaskin…övre bulten vid toppmonteringen (som håller ihop paketet) kan vara lite jävlig….
Annars är det 3 muttrar uppe vid toppmonteringen, och 2 bultar nere vid bärarmen…loss med dem, och plocka ut fjäderbenet.
Klipp öglan som håller bromsslangen, och vik isär den – du förstår vad jag menar när du ser det. Annars blir det till att lufta bromsar samtidigt.
3 fjäderspännare behövs, dra ihop fjädern och lossa på den övre muttern (den behöver du muttermaskin till).
Byt fjäder och skruva ihop igen.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?1 december, 2002 kl. 13:24 #67017subarujohanDeltagareMen bak måste man ta bort hatthyllan för att komma åt
muttern????Subarujohan
1 december, 2002 kl. 19:44 #67012OzODeltagareNej, det räcker att ta bort baksätet. Sen är det som alltid – rätt verktyg gäller! Det är trångt…
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
1 december, 2002 kl. 20:22 #67005SecretAgentManDeltagareHelt rätt OzO!
Johan – grejerna går imorgon med företagspaket 16.00…skulle ha skickat dem i fredags, men hann inte. 🙁
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?2 december, 2002 kl. 15:14 #67018subarujohanDeltagareOkey! Skit bra Jerry!!!
Subarujohan
2 december, 2002 kl. 19:51 #67019subarujohanDeltagareJerry är det med någon beskrivning till mätarna
hur man installera de????
o den andra grejen???Subarujohan
2 december, 2002 kl. 20:02 #67006SecretAgentManDeltagareVi kan ju lika gärna ta det här… 😉
Strömmen till mätarnas styrenhet plockar du från stereons ISO-kontakt (tack igen för tipset Max), tåtarna på den är nästan alltid märkta med vad det är i dem.
Du behöver:
+12 V tändning
+12 V belysning
+12 V konstant
JordMätarna seriekopplar du med en kort kabel mellan varje bara – en lång rackare från styrenheten, spelar ingen roll hur du kopplar dem.
Sedan är det en kabel från respektive sensor in i styrenheten.
Oljetryckssensorn sätter du under generatorn (den måste bort), den passar direkt där standard oljetryckskontakt sitter.
Oljetemp (den pluggen har jag inte fått av Autotec än, den skickar jag separat i ett brev) sätter du på ovansidan av blocket, bakom insuget (ganska precis under slangen mellan turbo och ic:n (ic:n måste bort för detta) – här behöver du en 10 mm insexnyckel på ett vanligt spärrskaft (med en rejäl förlängare) för att få ur originalpluggen – gör inte detta med en varm motor – jag provade detta – aj.
Laddtrycket plockar man som vanligt på den lediga nippeln på insuget, framför “tändfördelaren”.
Alla kablar leds med fördel genom antingen pluggen ovanför turbon, eller under huvudbromscylindern (du kommer ut ovanför pedalstället).
Räkna med WM i dålig arbetsställning. 😉
Dawesen tar vi sedan….
/J
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?2 december, 2002 kl. 21:06 #67013OzODeltagare&l;Gauges: an Idiot’s guide&r;
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
4 december, 2002 kl. 16:40 #67020subarujohanDeltagareJerry jag har fått sakerna nu Tack
men har ett problem jag får inte ditt
mätarhuset det är 6mm där stort
vart gör jag det är inte fel hus????Subarujohan
4 december, 2002 kl. 16:50 #67021subarujohanDeltagareJag fick ditt det med lite vasselin:)
Men hur drar man kablarna måste måste
man borra hål i skålen:)?Subarujohan
4 december, 2002 kl. 18:20 #67007SecretAgentManDeltagareHuset skall sitta tight. 😉
Borra ett 10 mm hål i skålen, ta det varligt om du borrar på plats (jag gjorde mitt hål i det högra hörnet, längst ner s.a.s.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?4 december, 2002 kl. 18:25 #67022subarujohanDeltagareJag igen:)
Jerry du skrev att du inte hade fått pluggen
ifrån Autotec vadå för något det är ju med
en sensor som skall skruvas ditt vad är det mer?
o hur fäster du mätarna i huset???lim???Subarujohan
4 december, 2002 kl. 19:02 #67008SecretAgentManDeltagareDet är adaptern till oljetempen som jag glömde att plocka med mig idag igen (doh) – jag skall förbi verkstaden imorgon, ordnar det då.
Jag använde lite vanlig silikon och fäste mätarna med.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?4 december, 2002 kl. 19:32 #67014OzODeltagareInte fasen behöver man borra i skålen? Hur tjocka/många kablar är det egentligen? Finns ju hål där bak där “gångjärnen” till luckan är… Man kanske t.o.m kan ta bort “gångjärnen” för att få mer plats.
Se till att fästa huset med silikon också annars hamnar den i knät vid nästa race-start! 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.