SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byte av insugsslang

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Hallå alla.
      Jag går i insugsslang bytar tankar till silikon, både den som sitter före turbon och under ic:n.
      För er som har bytt, är det mkt jobb?
      Som jag har läst så måste insuget bort, och det gör att jag tvekar lite.

För er inbitna impreza mekare är det en lätt match, men hur är det för en ”all mekare” som jag?

//.zip

FeA
      Deltagare

Den under IC’n är busenkel, bara att lyfta ur IC’n och byta slang. Den är dessutom enklare att få dit än org. slangen 🙂

Men slangen till turbon därimot… Dra åt f**n va jag svor, men det gick att få dit den utan att lyfta insuget, med en jävla massa såpavatten 😀
        Org. slangen måste dock kapas sönder för att fås ut…

Så, skulle jag ha bytt nu med facit i hand så hade jag nog lyftat insuget.

Skillnad vart det iaf, betydligt snabbare spool-up än tidigare!
        En mappning är nog att rekomendera, det har inte jag gjort än dock.

.zip
        Deltagare

Jo den under ic:n har man plockat bort ett par ggr nu och den är inget större problem 🙂

Massor av såpavatten 🙂 För mig låter det som den enkla/snabba vägen.

//.zip

BVS-Robban
          Deltagare

Den vägen är inte så snabb som det låter. Du kommer få kämpa men det går men skulle jag byta slang idag skulle jag lyfta insuget.

RXY430
            Deltagare

Jag ska plocka av insuget och byta den slangen inom en ganska snar framtid, har inte skruvat av insuget tidigare så väntar du lite så kan jag försöka ta lite bilder under arbetets gång så att säga!

tror även det finns någon annan tråd här på forumet som går igenom att lyfta insuget.

IMPREZA FOREVER
              Deltagare

Jag har ett gäng bilder från när jag böt den jag kan maila bilder
                från demonteringen.
                Jag försökte ladda upp till galleriet men det gick inge bra
                BACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669

camino cielo
                Deltagare

Och ska man av med insuget sa kan man ju passa pa att lagga i varmeisolerande insugs”packning” (man har kvar packnigen dock).

.zip
                  Deltagare

Funkar det inte med en liter bensin och en tändare? 😀
                    Nä allvarligt. Hur lång tid tar hela operationen (plus några kaffe) om hela insugen ska bort? Och vad va jävligast med det hela?

//.zip

SecretAgentMan
                    Deltagare

Det är jävligast att få tillbaka insuget faktiskt, kan vara småtrångt runt ac-kompressorn. 🙂

/J – kanske har en (eller vet vart det finns en) perfekt insugsslang över då det brast lite i kommunikationen med den som såldes precis nyligen. :+

.zip
                      Deltagare

AC? Vad är det för ny teknologi? Jag har KD (korsdrag) 😀

Jerka, du har PM

//.zip

Impreza99
                        Deltagare

Dessa slangar som syns på bild vad uppringar de för kostnad?
                          Var ska man köpa dem?
                          Den blå slangen under IC är det den som kallas Y-slangen?

http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=IMPREZAN&id=4116299382_G

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.