SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byte av koppling mot pengar, Stockholm.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    hermelinen
    Deltagare

Hej, jag undrar om någon här är intresserad av att mecka min impreza mot lite stålar, kopplingen behövs bytas.

Tack på förhand.

syke
      Blockerad

Bromma Bil och Motor gjorde det på min, i utbyte mot lite stålar 😉

tIIMMY
        Deltagare

Det är väl inte allt för blodigt att lämna in för kopplingsbyte? har för mig att pbz tar 4-5 tusen för ett byte.

Mvh
          Tommie

TKarlsson
          Deltagare

För 7500 får men en exedy koppling från JRM också 🙂

MagicMike
            Deltagare

Hurm.

Jag tyckte det var ganska blodigt.
              12.000 kostade det för mig, när jag lämnade in den på fursten.

Jag hade räknat med 10… så jae, räknar man med 5-6.000 så blir man nog förvånad när man får fakturan. 🙂

Visserligen tog BBM, ~11.000 för att byta turbo på min WRX, o felet kvarstår dock.
              Det var en värre chock för mig. Speciellt när jag påpekar att felet kvarstår o får till svar: ”Då får du lämna in den igen för felsökning.”
              Som jag alltså skulle få betala för.
              Så, BBM kan jag inte rekommendera tyvärr, dock har jag läst andra som är nöjda med dem.
              Hade bara otur kanske. Men enligt mig, inte speciellt ’service-minded’ nej.
              Så jag åker hellre någonannanstans.

//M

*edit*
              Ska inte ljuga, 11.000 var för turbobyte, och beläggbyte bak, samt ny olja.

tIIMMY
              Deltagare

För 7500 får men en exedy koppling från JRM också 🙂

Kopplingen kostar 7500 kr… sen tar dem betalt för bytet också… 😛

syke
                Blockerad

Hurm.Jag tyckte det var ganska blodigt.12.000 kostade det för mig, när jag lämnade in den på fursten.Jag hade räknat med 10… så jae, räknar man med 5-6.000 så blir man nog förvånad när man får fakturan. :)Visserligen tog BBM, ~11.000 för att byta turbo på min WRX, o felet kvarstår dock. Det var en värre chock för mig. Speciellt när jag påpekar att felet kvarstår o får till svar: ”Då får du lämna in den igen för felsökning.”Som jag alltså skulle få betala för.Så, BBM kan jag inte rekommendera tyvärr, dock har jag läst andra som är nöjda med dem. Hade bara otur kanske. Men enligt mig, inte speciellt ’service-minded’ nej.Så jag åker hellre någonannanstans.//M*edit*Ska inte ljuga, 11.000 var för turbobyte, och beläggbyte bak, samt ny olja.

Vad sa ni när du lämnade in den första gången då?

”Byt min turbo” .. och så gjorde de det, men felet kvarstod och de ville att du skulle lämna in den igen?

Eller bad du dem felsöka först, sen kom de fram till att turbon skulle bytas (och de gjorde det) och sen kvarstod felet varpå du fick det svar du ville ha?

I första fallet förstår jag dem, i andra fallet är jag helt på din sida..

… i mitt fall tog de ca 5 – 6 tusen för enbart arbetskostnaden vid kopplingsbyte. Kopplingen shoppade jag själv på e-bay..

TKarlsson
                  Deltagare

Äsch, växelpengar 😉

Mumin
                    Deltagare

har du GT kanske jag kan ta det.. bror på när. har du sti så bangar jag. lådan är ju tok tung på sti 😛

hermelinen
                      Deltagare

Det är en Gt jag har, fortfarande interesserad?

tIIMMY
                        Deltagare

Jag kan hjälpa dig Johan så går det snabbare.. 😀

Mumin
                          Deltagare

absolut men lär ju ta det en helg iaf. upptagen denna vet inte nästa.

btw tommie, jag hatar dina coilovers :p

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.