Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #242984
    NickeH
    Deltagare

      Vad tror ni om denna http://www.blocket.se/uppsala/Subaru_Forester_WRX_STI_40170996.htm?ca=1_9&w=3 ?

      Är grymt sugen. Men håller original växelådan för så mycket vrid?

      Nog är det i övre gränsen för vad lådan tål, man får nog ta det lite lugnt.

      #242994
      pettsun
      Deltagare

        Nog är det i övre gränsen för vad lådan tål, man får nog ta det lite lugnt.

        Och hur kul är de:) Nä men den hade inte varit fel med en 6växlad DCCD på den bilen. Men det blir mycket flis om man ska ha låda, mallanaxel, drivaxlar, slutväxel, hubbar och styrdon mm..

        Då känns det bättre att börja med en fräsch original och utgå från de.

        #242987
        Patrick P931
        Deltagare

          Mappa om, håll ned maxvridet, plocka ut mer på toppen. 😉

          Samtidigt har jag hört att det är väldigt lockande att jaga det där vridet… 😉

          Jag undrar dock över dessa väldigt höga vridmoment. Jag fick ungefär den infon då jag frågade om mappning hos JRM: ca 550 Nm.

          Enligt mina funderingar måste detta betyda väldigt mycket laddtryck (mer än 1.5 bar) vid väldigt låga varv (3500 v/min). Är det någon här som kan bekräfta detta?

          🙂
          Patrick

          #242995
          pettsun
          Deltagare

            ang om lådan håller för effekten i denna http://www.blocket.se/uppsala/Subaru…htm?ca=1_9&w=3.
            Antar att den inte är bromsad på hjulen utan att effekten som uppges i annonsen är effekten på vevaxeln. Gissningsvis så borde effekten på hjulen landa på cirka 270-300hk och vridmomenten 400nm
            Då wrx/forester lådan ska hålla för cirka 300hk och 400nm (enligt osäkra uppgifter) så borde det funkar perfekt eller tänker jag fel?

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.