SSC Annonser Säljes – Delar Bytes: BLITZ slutburk mot mindre kanon

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    dlehtihet
    Deltagare

hmmm,

Han sade ju precis att den lät för mycket och att han ville ha någonting mer sansat 😉

Vad jag kommer ihåg ifrån mina egna ScoobySport dagar är att jag nästan orsakade hjärtinfarkt på fotgängare som passerades på gatan. Sen fick jag min bättre hälft att somna av det mullrande dånet som uppstod i motorvägsfart.

Btw, SAM, du åker väl omring med rejäla Peltors nuförtiden, inte sant? Du och Plogen fick ju nästan hela DN:s konsert utanför Sjöhistoriska att avstanna (* Garv *).

Näe, tag lärdom av oss äldre och förbittrade (Mats undantaget eftersom han inte är förbittrad, bara lomhörd ;-)) och kör en sansad burk. Du vet att du vill…..

M v h

Gammal och skröplig

>…ehrm…själv är man miljöskadad – men STi-burken låter
      >*alldeles* för mesigt för att det skall vara ett alternativ
      >till Äljen. 😉
      >
      >En gammal Scoobysportburk är vad du *skall* ha Äljen, 3,5″
      >utblås – lagomt vass i tonen, och inte överdrivet högljudd.
      >
      >/J

SecretAgentMan
      Deltagare

Chattvarning – men jag postar enkom för att hindra Äljen från att göra bort sig. 🙂

Original – fis i rymden genom 2 sketfula sugrör med hylsa.

STi – marginellt mera ljudlig fis i rymden med ett runt utblås.

Scoobysport – Stenhårt rallystuk, med lagom ljudnivå (om man har kvar mellankatten, som Äljen då), på intet sätt jobbigt alls
        *speciellt* i relation till en blitzburk.
        Viktigt är att den fanns i två versioner, standard och ”mental”. 😀

Blitzburken med öppen dp och standard mellansektion – Gränsen för Äljen verkar det som.

Blitz Nürspec R – Maximum attack/ Peltorvarning.

Ovanstående med lika-långt rostfritt grenrör – betydligt mera sansat inne i bilen i alla fall.

Such is the truth, etc. :+

Sedan är det ju så att en tyst, blyg STi-burk på en bil med det utseendet blir lite malplacerad s.a.s.

/J

skytiskapilen
        Deltagare

Älgen, jag har en ScoobySport version 2.0(Janspeed-tillverkad, 1.0 är gjord av H&S). Länk: http://www.scoobysport.co.uk/exhaustsstd.htm Den är nog precis som Doktorn ordinerar, alldeles lagom. Som du kan läsa i länken klarar burken den engelska gränsen på 89 db vilket en Blitz inte lär göra. Lite mer ljud i kupén än orginal men ingen som helst jobbig resonans. Jag har inte hört den själv utifrån men de som gjort säger att den låter fint:D

Är Blitzen i rostfritt?

/Andreas
          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
          – Original Gangster –

Niklas
          Deltagare

skytiska: Hade varit skoj om man kunde höra ett ljudklipp med en sån burk monterad på nån kärra.

BLITZen är i rostfritt ja.

Niklas
            Deltagare

Jerry: Du vet mycket om mycket så jag litar på dig och får nog se MittX STI-burk som något för tyst för mitt stuk.

skytiskapilen
              Deltagare

Ta kvällståget till storstan så kan du få lyssna på mitt! Är eventuellt intresserad av ett byte…

/Andreas
                – Original Gangster –

Perra
                Deltagare

Tänkte bara flika in att det är ETT skruvhål för insatsen på Nür Spec R. 😉 Och ja, jag såg att du skrivit ett frågetecken efter ”två”, Älgen. 🙂

BTW SGM, finns ju ett par lägen till på ljudskalan:
                  Nästa i ljudnivå över Blitz med insats är ”Olle special” och därefter som ljudligast kommer Blitz Nür Spec R UTAN insatsen. 😀

/P-som-kör-MED-insatsen-i-men-naturligtvis-UTAN-Peltor.

OzO
                  Deltagare

>skytiska: Hade varit skoj om man kunde höra ett ljudklipp med
                    >en sån burk monterad på nån kärra.

* Film från The Challenge: cirka 0:38 in i filmen hör du Scoobysport DP + orginalmitt + Scoobysport slutburk…

* En till snutt från isn…

🙂

_______________________________________________________________________________
                    ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

dlehtihet
                    Deltagare

Andreas,

Hur står sig v1 (H&S) mot janspeed varianten. Jag antar att janspeen är en hel del tystare än H&S? Den jag hade var en H&S och den var långt ifrån tyst. Stod man bakom bilen så var det som om någon ”slog” en i bröstet (pulser).

M v h

Danne

ps. Annars kan man ju fixa en kaffeburk, borra upp hål och sätta direkt på mellanröret 😉 ds.

>Älgen, jag har en ScoobySport version
                      >2.0(Janspeed-tillverkad, 1.0 är gjord av H&S). Länk:
                      >http://www.scoobysport.co.uk/exhaustsstd.htm Den är nog
                      >precis som Doktorn ordinerar, alldeles lagom. Som du kan läsa
                      >i länken klarar burken den engelska gränsen på 89 db vilket en
                      >Blitz inte lär göra. Lite mer ljud i kupén än orginal men
                      >ingen som helst jobbig resonans. Jag har inte hört den själv
                      >utifrån men de som gjort säger att den låter fint:D
                      >
                      >Är Blitzen i rostfritt?
                      >
                      >/Andreas

>Original Gangster –

thehook
                      Deltagare

>Hur låter STI burken då? Låter inte den som GTns orginalburk
                        >eller? Vill inte bli av med allt ljud, men gärna gå ner några
                        >decibel.

STi med STi slutrör låter såhär…. http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi576/MOV01408.mpg

Det gäller dock att lyssna snabbt ;).

Mvh / Krooken

Niklas
                        Deltagare

Detta var inte lätt…tror man måste höra det live…

syke
                          Blockerad

>cirka 0:38 in i filmen hör du Scoobysport
                            >DP + orginalmitt + Scoobysport slutburk…
                            >

Vart hittar man tutan som spelar Jönssonligan??? 😉 😀

skytiskapilen
                            Deltagare

Danne!(hoppas Hr Älg ursäktar men det är väl inte helt OT)

Nä, skulle nog vilja säga tvärt om. Jag har ju haft båda och ver 2.0 Janspeed låter faktiskt lite mer. Men vi snackar nog om marginella skillnader på dessa två, jag upplever i varje fall 2.0 som något vassare eller skarpare ljud. Tyvärr vänGer man sig och vill ha mer ljud ju äldra man blir:9

/Andreas
                              – Original Gangster –

Niklas
                              Deltagare

Hur är ljudet i en Magnex slutburk? Är det tillräckligt tufft men ändå inte överdrivet?

MittX
                                Deltagare

nå har du sett bilderna och kanske fattar va handlar om..som sagt landvetter skulle passa fint att byta lite sound på bilarna =) inte byte dämpare asså bara att vi får höra varandras sound..

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.