SSC Annonser Säljes – Delar Bytes: BLITZ slutburk mot mindre kanon

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

>Hur är ljudet i en Magnex slutburk? Är det tillräckligt tufft
      >men ändå inte överdrivet?

Jag kör med magnex (den ovala 6″x4″). Dom har en rund version som är 4,5″ tror jag. Min låter tillräckligt för man ska få huvudvärk om man inte kör med stereon på rätt hög volym i långfärd (läs 20+ mil). Annars är den finnemang. Låter väl lite mer än scoobysport burkarna men inte som vurschting burkarna som kvarnis o jerry har.

Janne248
      Deltagare

Sorry for lite OT eller så men Alien, gör inte bort dig och byta bort din fina burk.
        Jag har Blitz Nur Spec R med insatts och det bör ju låta mer än bara slutburken som du har (ifa för ditt DP byte) och jag åker då lätt 44mil till Norrland utan huvudvärk á la griml0ck…men tycker du din låter för högt så….your call så att säga! Jag är då super nöjd med mitt system och tänker bli nöjdare då DP med fullflödeskat kommer på!:D

griml0ck
        Deltagare

Äljen tål chat i hans trådar 😉 Men är det inte så janne att du kör med insatsen då. Körde 20 mil utan att ha stereon på och fick huvudvärk. Började undra va de var så kom jag på jag inte hade stereon på. Satte på den sen va de lugnt. Förutom den gången har jag klarat mig från huvudvärk 😉

nisse
          Deltagare

jag hade blitz slutburk och 2½” från turbo. det levde om så in i h-vete fick huvudvärk på långresor. tror nästan att slutburken lever om mer än burken i helsystemet(dom är inte lika i storlek och mest troligt inte i ljuddämpning heller). iom att slutburken ska låta ”tufft” med orginal dp & mellanrör. medans hel-systemet bygger på raka rör från turbon utan kattar.

bara en tanke… 🙁

Niklas
            Deltagare

MittX: Vet inte om jag har tid i helgen, annars kan du väl komma på regionsträffen i mars?

MittX
              Deltagare

mars..kan inte vänta mycket mer tror ja..men men den som väntar på nått gött säger man väl…. jaja vi hörs om detta lr så fixar ja en annan

Niklas
                Deltagare

Nja, tror inte det. Det finns två modeller av BLITZ, de med möjlighet att montera ljuddämparinsats och de man inte kan göra det med. De man kan har två (?) små hål i utblåset som man använder för att skruva fast ljuddämparinsatsen – sånna har inte jag.

Manor
                  Deltagare

…och jag som är överlycklig att bilen låter som ett jetplan när jag kör i tunnlar med rutan nervevad :P. Jag är ju dock jäkligt gammal, så det kanske mer är en fråga om lomhördheten som slagit till ;). Alien, Blitz:en är väl den ballaste burk man kan ha…stoppa in lite fetvadd i öronen istället och njut av tystnaden…:P.

mv hMats N

Manor
                    Deltagare

…om det bara är hålen som saknas för att montera en insats i din burk, så kanske du kan borra dessa :).

mvh Mats N

Manor
                      Deltagare

Alien…kan man inte sätta in en insats i din Blitz för att minska ljudet? Jag tycker spontant att du ska behålla Blitzen…det ser väldigt bra ut…och om du skulle byta till ett mindre utblås, var ska då grannens katt sova om natten :P.

mvh Mats N

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.