Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

En trevare…men hoppas på tur!

Som rubriken, Guld STi OEM fälgar bytes mot den grå varianten som bl.a. finns/fanns på den röda PSE.
      Har kommit på att jag vill ha samma look på vintern som på sommaren, dvs en grå/mörkgrå fälg.

Om jag inte har tur här, har nån koll på vilken i Västerås/Dalarna området som lackar till bra pris och bra kvalitet och vilken färkkode det är på den gråa orginal fälgen?

FeA
      Deltagare

På Lepro AB i Hofors så pulverlackar dom för 50kr fälgen. Blir kanonbra! Sen 50kr extra om du vill ha klarlack.

/FeA

johan84a
        Deltagare

På Lepro AB i Hofors så pulverlackar dom för 50kr fälgen. Blir kanonbra! Sen 50kr extra om du vill ha klarlack./FeA

är det verkligen så billigt som 100kr fälgen?? 😮

det måste väl vara svart då?..kolsvart isåfall :)?

Mvh Johan

FeA
          Deltagare

På Lepro AB i Hofors så pulverlackar dom för 50kr fälgen. Blir kanonbra! Sen 50kr extra om du vill ha klarlack./FeA

är det verkligen så billigt som 100kr fälgen?? 😮 det måste väl vara svart då?..kolsvart isåfall :)?Mvh Johan

Du kan få dom i vit, ljusgrå, mörkgrå eller svart.
            Att pulverlacka en fälg tar ca 1min. Dom lägger på ett slags magnetiskt skum som fastnar på fälgen, sen kastar dom in dom i ugnen och låter dom ligga där typ 15min.

//FeA

Subaru Robban
            Deltagare

Tommy 🙂 Hur kan det gå på en minut? När dom ska ligga 15 minuter i ugnen? 😛 😀 Har du sniffat på limmet nu igen / 353

FreddieC
              Deltagare

goddag, jag byter gärna till guld, har en wrx 2003 så det borde vara samma fälgar som du menar va? mina har rullat cirka 400 mil och där är väll något litet skrapmärke på dem, men om det är samma som du är intresserad av så kan vi väll byta bilder med varandra eller något sånt?

Groover
                Deltagare

Mig veteligen så finns inte STI-fälgarna i grått utan endast i guld.
                  Det är inte samma fälg till STI som WRX. Skiljer något i utseende samt att WRX är 7″ bred och STI 7,5″.

… give the iron !!!

FreddieC
                  Deltagare

Mig veteligen så finns inte STI-fälgarna i grått utan endast i guld.Det är inte samma fälg till STI som WRX. Skiljer något i utseende samt att WRX är 7″ bred och STI 7,5″…. give the iron !!!

vilken ångest… jag vart ju glad för att få guld nu… =/

Ante_J
                    Deltagare

Freddie C: för att dämpa din ångest så kan jag köpa dina WRX fälgar så kan du köpa dessa guldfärgade STi fälgar istället;

http://www.blocket.se/view/5532901.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

PM`a mig om det låter intressant så får vi ta detaljerna.

Janne248
                      Deltagare

Fälgarna skall se ut som på denna bilden:

http://195.149.144.118/images/45/45-45981747845.jpg

Grovver, kan “alla” som har en röd PSE lackat om dem gråa? Jag är rätt säker på att röda PSE hade grå fälgar som standard.

Lefty
                        Deltagare

Janne du har rätt… om inte jag är färgblind så är även rallymarkus fälgar i denna kulör.

Groover
                          Deltagare

Nej !! Titta på bilden noga. De är guldfärgade. Jag har alltid rätt :+ :+ :+
                            Skämt åsido 😛
                            Har aldrig sett några i silvergrå kulör att köpa vare sig på Subaru ÅF sidor eller Piratplace.

Janne: Lacka om din bil i rött då så kanske fälgarna ändrar färg till grå 😛

… give the iron !!!

Janne248
                            Deltagare

UPP!

.
                              ..

….
                              …..
                              ..
                              ..
                              ..
                              ..
                              ..

Janne248
                              Deltagare

UPP!

.
                                ..

….
                                …..
                                ..
                                ..
                                ..
                                ..
                                ..

ELLER så säljes mina guldfälgar (för samma pris som STIreds) ifall jag får köpa hans gråa fälgar!

nisse
                                Deltagare

och hur mycket blir det?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.