› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bytte dump och bilen dör nästan på tomgång..
- Detta ämne har 9 svar, 1,520 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2011 kl. 14:43 #25501
Mumin
DeltagareJa ska höra om någor haft detta fenomen.. iaf Förra söndagen var ute på isen och hade kanon dag.. sista repan tyckte jag bilen gick dåligt och det kan man säga att den gjorde pga vakumnippeln på orginaldumpen hade gått av..
Fick låna Svindels orginal dump och nu till problemet.. bilen går kalas bra men när man kommer till röljus och stannar trycker ner kopplingen så dippar den ner till 2-300 varv sen upp igen till normalt varvtal men varför?
Några bra ideer? Bytte inte packning dock ny kommer på tisdag ska byta då samt smacka dit Oscars dump som jag köpte av honom.
Tacksam för svar 🙂
27 mars, 2011 kl. 16:58 #221060Mäki
DeltagareÖppen dump och luftmassemätare?
27 mars, 2011 kl. 17:03 #221059matte555
DeltagareÖppen dump och luftmassemätare?
OM du läser så står det att han lånat en orginaldump… Sist ja kolla var dom återcirkulerande.
27 mars, 2011 kl. 17:11 #221061Mäki
DeltagareOM du läser så står det att han lånat en orginaldump… Sist ja kolla var dom återcirkulerande.
Sorry missade det!
Låter ju som om det blir fel blandning, precis som om det var en öppen dump, slangen läker inte vid återcirkulationen?
28 mars, 2011 kl. 18:09 #221055Mumin
DeltagareBytte till ny slang vid återcirkulationen… ska testa med nya dumpen ny packning.
Sorry missade det!
Låter ju som om det blir fel blandning, precis som om det var en öppen dump, slangen läker inte vid återcirkulationen?
29 mars, 2011 kl. 09:34 #221058Fricke.w
Deltagarejag hade ju också de problemet på min, när jag gick från hks ssqv till orginal dump, men då körde jag med öppen orginal dump, och problemet som vart för mig då, var ju att orginal dumpen läcker i genom vilket den gör på alla tydligen, och då drog bilen tjuv luft genom dumpen 🙂
29 mars, 2011 kl. 13:23 #221054MariaimprezaGT
Deltagareprova o nollställ ecu. Eller o dra ur lmm. Annars är de bara o leta läckor ;P
29 mars, 2011 kl. 17:11 #221056Mumin
DeltagareJa får kanske nollställa men en annan teori.. om min andra dump har läckte lite under mappning osv kan det bro på det? Men inte fan ska det påverka så eller? Blir galen orkar inte leta läckor.. 🙁
29 mars, 2011 kl. 21:18 #221062Mäki
DeltagareDå det verkar vara i närheten av dumpen så kan du ju starta bilen och blåsa på såpavatten runt om den så ser du ju om det börjar bubbla. Packningarna på baksidan av intercoolern har inte gått ? Kan ju vara hur mycket som helst känns det som ibland 🙁
30 mars, 2011 kl. 18:52 #221057Mumin
DeltagareSådär nu har jag en fin film hur skiten uppför sig.
http://www.youtube.com/watch?v=sEw6IQo3sCg
Sen varför den gör det vet jag inte 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
