- Detta ämne har 45 svar, 8,541 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2012 kl. 19:53 #235617STIredDeltagare
Nä dom snackar alltid en massa, Micke är väl bästa exempelt på det.
Inne på företag 5 eller nått i den stilen…Du och jag behöver dela på en större mängd sprit igen var för länge sedan 😀
Tyvär finns det ganska många oärliga och inkompetenta företag i den här branschen, både i Sverige och utomlands. Sen ska vi inte glömma alla snackare :D. Gäller därför tänka både en och två gånger innan man bestämmer sig för vem man anlitar. Och ibland kanske värt betala ett par kronor extra för att vara på den säkra sidan, och kanske inte välja det billigaste man hittar. Har man rejält med otur kan det iofs bli både dyrt och dåligt gjort, det har man sett ett par tre exempel på också….
Sprit är jag på, det går alltid ner :cool:.
/r
4 februari, 2012 kl. 20:40 #235640iron m///Deltagarekan skriva av mig lite..
vev ej 257 nitrerad: 4500kr
pauter crom moly stakar: 2500kr
arias kolvar: 5000kr
arp: 2000kr
ej 257 block: 5000kr
sti v5 toppar: 3000kr
cosworth stålpakningar: 2000kr
acl lager: 1500kr
bosch 040 eller om det är 044 bensin pump: 2500kr
vipec v44 pnp: 15000kr
740cc spridare beg: 1200kr
grenrör perrini: 3000kr
custom upp pipe: 1000kr
audi wg: 800kr
garret gt3076R: 8000krprincip vad min motor kostat plus andra små kostnader. just nu e bilen mappad och bottnad std map på 1,5bar.. har 1,5 bar från 2.800varv till stoppet på 7500varv
i sommar ska bilen få 5bars map och 1200cc spridare se vad som ger sig….
alla prata ju om att 2,5 blocken är dåliga så se vad som ger sig så jag kan bygga en ny på 2,7L
trevlig lördag alla nu..
4 februari, 2012 kl. 20:55 #235625Fricke.wDeltagareTänker inte förstöra denna tråd eller så.
Visst älskar jag subar 🙂 men när de kommer till att trima motorerna, så verkar de inte som de är över dimensionerat i onödan i alla fall, och de gäller nog dom flesta bilmärken nu för tiden, man bygger helt enkelt efter den effekt som är tänkt från fabrik, vilket nu i vissa fall inte verkar ha hjälpt ej257 i vissa fall ändå tyvär.
Nä de verkar onekligen vara så tyvär, att vill man inte rota för mycket i motorerna och ha en bil som levererar år efter år med misshandel och höga effekt ut tag, så är de nog tyvär Audis 2.2L ABY motor, som gäller, känner en kille här i stan, som kör en något effekt stin model av denna motor i sin URQUATTRO, å vet att han kör orginal kolvar, orginal lager, orginal vev, och orginal block, med andra ord är vell bara stackar som är eftermarknads,naturligt vis kör han arp bullt på de mästa, även sväng hjul samt toppen är i ordning gjord, å de på 675whp och NM kommer jag inte i håg tyvär.
Men de jag vill ha sagt är att den motorn alldrig haft ett mekaniskt haveri!!!
Där emot har den byggts upp ex antal gånger, men då har de berot på utomstående fel, så som, generator rem hoppat av = slut på ström och sås i höga varv och hastig het, spridare som klegat i gen av våran skit e85 så kolvar och ventiler bränts och då kör han ändå med redlines e85 tillsats??? mm.
Å den bilen körs både på bana ex gatebil, samt mycket 402m, van även speedvekend on ice föra året för bilar. http://www.youtube.com/watch?v=PXXWvJNoLzE&feature=related 274km/h i snitt fart på is 😀Så varför inte en femma som håller i en subaru? 😉
Ja jag vet att vikten skulle bli fuckad i fram, är ju de boxern är bra på.4 februari, 2012 kl. 22:00 #235641iron m///DeltagareTänker inte förstöra denna tråd eller så.
Visst älskar jag subar 🙂 men när de kommer till att trima motorerna, så verkar de inte som de är över dimensionerat i onödan i alla fall, och de gäller nog dom flesta bilmärken nu för tiden, man bygger helt enkelt efter den effekt som är tänkt från fabrik, vilket nu i vissa fall inte verkar ha hjälpt ej257 i vissa fall ändå tyvär.
Nä de verkar onekligen vara så tyvär, att vill man inte rota för mycket i motorerna och ha en bil som levererar år efter år med misshandel och höga effekt ut tag, så är de nog tyvär Audis 2.2L ABY motor, som gäller, känner en kille här i stan, som kör en något effekt stin model av denna motor i sin URQUATTRO, å vet att han kör orginal kolvar, orginal lager, orginal vev, och orginal block, med andra ord är vell bara stackar som är eftermarknads,naturligt vis kör han arp bullt på de mästa, även sväng hjul samt toppen är i ordning gjord, å de på 675whp och NM kommer jag inte i håg tyvär.
Men de jag vill ha sagt är att den motorn alldrig haft ett mekaniskt haveri!!!
Där emot har den byggts upp ex antal gånger, men då har de berot på utomstående fel, så som, generator rem hoppat av = slut på ström och sås i höga varv och hastig het, spridare som klegat i gen av våran skit e85 så kolvar och ventiler bränts och då kör han ändå med redlines e85 tillsats??? mm.
Å den bilen körs både på bana ex gatebil, samt mycket 402m, van även speedvekend on ice föra året för bilar. http://www.youtube.com/watch?v=PXXWvJNoLzE&feature=related 274km/h i snitt fart på is 😀Så varför inte en femma som håller i en subaru? 😉
Ja jag vet att vikten skulle bli fuckad i fram, är ju de boxern är bra på.förstör med tråden lite nu..
pratar vi plocka ca 500whp så är det nog allt bmw som gäller mest hk per krona.
m50b25 sprut spridare turbo m.m.. ej några byta saker i motor eller topp så kan du få 500whp…..
bmw v8 på 4 liter plockar dom 700hk på oöppnad motor med turbo och sprut.
iron
5 februari, 2012 kl. 08:23 #235607KvarnisDeltagarekan skriva av mig lite..
vev ej 257 nitrerad: 4500kr
pauter crom moly stakar: 2500kr
arias kolvar: 5000kr
arp: 2000kr
ej 257 block: 5000kr
sti v5 toppar: 3000kr
cosworth stålpakningar: 2000kr
acl lager: 1500kr
bosch 040 eller om det är 044 bensin pump: 2500kr
vipec v44 pnp: 15000kr
740cc spridare beg: 1200kr
grenrör perrini: 3000kr
custom upp pipe: 1000kr
audi wg: 800kr
garret gt3076R: 8000krprincip vad min motor kostat plus andra små kostnader. just nu e bilen mappad och bottnad std map på 1,5bar.. har 1,5 bar från 2.800varv till stoppet på 7500varv
i sommar ska bilen få 5bars map och 1200cc spridare se vad som ger sig….
alla prata ju om att 2,5 blocken är dåliga så se vad som ger sig så jag kan bygga en ny på 2,7L
trevlig lördag alla nu..
Det är fodren och org.kolvarna som är kassa.
Med smidda delar sä är dom inte så tokiga, sen går utvecklingen framåt :).
5 februari, 2012 kl. 09:31 #235633Patrick P931Deltagaregarret gt3076R…
…har 1,5 bar från 2.800varv
På riktigt? Låter helt sanslöst, vem har mappat?
Jag hade gärna haft en liknande mapp! 🙂
Jag är inte ens uppe på 1 bar vid 3000 med en flugturbo i jämförelse, iofs är jag inte heller ett mappningsgeni och så kör jag en ganska “safe” mapp, men ändå wow!
5 februari, 2012 kl. 12:17 #235626Fricke.wDeltagareförstör med tråden lite nu..
pratar vi plocka ca 500whp så är det nog allt bmw som gäller mest hk per krona.
m50b25 sprut spridare turbo m.m.. ej några byta saker i motor eller topp så kan du få 500whp…..
bmw v8 på 4 liter plockar dom 700hk på oöppnad motor med turbo och sprut.
iron
Nu var de ju så att jag funderade högt, på hur de skulle bli att hinka i en ABY 20V i subarun, rak sexa, eller v8 lär nog fucka upp vikten bra nog till 🙂
Åter till tråd.
5 februari, 2012 kl. 19:07 #235642iron m///DeltagarePå riktigt? Låter helt sanslöst, vem har mappat?
Jag hade gärna haft en liknande mapp! 🙂
Jag är inte ens uppe på 1 bar vid 3000 med en flugturbo i jämförelse, iofs är jag inte heller ett mappningsgeni och så kör jag en ganska “safe” mapp, men ändå wow!
Det är jag också min garage kompis som mappat själva på väg med bb lambda och spik utrustning.
Var as kul på isen med fulldubbat 😀
5 februari, 2012 kl. 20:09 #235602SubarumickeDeltagareNä dom snackar alltid en massa, Micke är väl bästa exempelt på det.
Inne på företag 5 eller nått i den stilen…Du och jag behöver dela på en större mängd sprit igen var för länge sedan 😀
Du jag är inne på 6:E firman Kvarnis 🙂 Ganska hemskt, men den här gången var det jag som avbröt samarbetet pga.. missnöje klåpar meckning, och jag kände mig lurad och blåst på över 25 papp det blev droppen 🙁 .
Men jag har tyvärr gått den långa dyra vägen 🙁 inte fan är man nöjd för det, sen det där att det är värt att lägga en extra krona för att få det att hålla funkar tyvärr inte heller, jag la ner 10000 tals kronor extra inte fan blev det bättre för det 🙁
I dag är utbudet på trim grejor enormt det var skillnad för 12 år sedan på Impreza fronten.
Många firmor trimmar imprezor, men få vet vad dom pysslar med, hur många 600 hk bilar har det byggts genom åren, men inte fan har man sett någon i verkligheten, många har ledsnat blivit runerade, blåsta av trimmingsföreta mm..
Många firmor ska bygga fräna motorer och kunden får bekosta försöksverksamheten är en klassiker, vill inte hänga ut någon speciell firma.Men dom här på klubben som hängt med massa år vet vilka det talas om.
OT: jag har plöj ner över 1 mille genom åren, sen så kan ju det låta mycket men det finns filurer här som samlar på motorer, subaru bilar delar mm.. jag är en av dessa, vill inte hänga ut resten, men dom som hängt med kan ju gissa 1+1 🙂
men några måste ju vara subaru fixerade annars finns det ju inget att snacka om
åter til Patriks funderingar kör ett steg 1 kitt chippning avgas få en klibba på bakluckan stanna där
5 februari, 2012 kl. 20:21 #235627Fricke.wDeltagare“åter til Patriks funderingar kör ett steg 1 kitt chippning avgas få en klibba på bakluckan stanna där”
Ja tyvärr billigast och bäst i längden, om man ska hård dra de.
5 februari, 2012 kl. 21:57 #235634Patrick P931DeltagareDet är jag också min garage kompis som mappat själva på väg med bb lambda och spik utrustning.
Var as kul på isen med fulldubbat 😀
Kan du dela med dig av target boost och waste gate duty cycle mapparna? Måste se detta och kanske kopiera. 😉
Om inte print screens kanske du kan föra över mappen via pm?
5 februari, 2012 kl. 22:01 #235635Patrick P931DeltagareOT: jag har plöj ner över 1 mille
Man tjänar för bra i din bransch… 😉
6 februari, 2012 kl. 20:40 #235618STIredDeltagareMånga firmor trimmar imprezor, men få vet vad dom pysslar med, hur många 600 hk bilar har det byggts genom åren, men inte fan har man sett någon i verkligheten, många har ledsnat blivit runerade, blåsta av trimmingsföreta mm..
Många firmor ska bygga fräna motorer och kunden får bekosta försöksverksamheten är en klassiker, vill inte hänga ut någon speciell firma.Men dom här på klubben som hängt med massa år vet vilka det talas om.
Håller helt med, varför tror du jag tröttnade helt och gjorde mig av med bilen precis när den äntligen hade blivit klar och funkade som det skulle? Ruinderad kan jag nog inte säga att jag blivit även om jag bränt sjukt mycket pengar på den. Däremot blev jag extremt besviken och less. Personligen har jag som regel att inte lägga trimpengar på bilen om jag inte har råd att bli av med dem. Känns dock tråkigt att inte kunna lita helt på firman som bygger åt en, speciellt när man betalar mängder med pengar. Sen att vissa firmor säger ett pris men det blir nåt helt annat när fakturan kommer är också en klassiker.
Jag försöker istället göra så mycket som möjligt själv nu, iaf i den mån det går. Måste jag lämna bort vissa jobb så gäller det hitta en firma som gör precis det man ber dem att göra. Det tar lite längre tid såhär men istället blir det förhoppningsvis som jag tänkt mig.
Ingen mer OT från mig nu 😉
/r
6 februari, 2012 kl. 20:53 #235636Patrick P931DeltagareJag anser att det ni skriver absolut inte är off topic utan helt klart bara en utveckling av topic. 🙂
Tack för det ni skriver, jag lär mig mer och mer av denna för mig nya Subaruvärld.
🙂
6 februari, 2012 kl. 22:13 #235643iron m///DeltagareKan du dela med dig av target boost och waste gate duty cycle mapparna? Måste se detta och kanske kopiera. 😉
Om inte print screens kanske du kan föra över mappen via pm?
Är ingen data snille men ska se o mm jag kan fixa lite till dig lyckas jag får du det på pm :-D…
Jag bygger alla motorer själv sånt som borra block och annan avancerad fräsning eller svarvning lämnar jag klart bort… Och jag köper ingA färdiga trimsatser utan köper lösa delar och pysslar ihop det själv.
Som dom andra säger bpu trim är nog förre dra on man inte kan så mycket själv
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.