SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Cargard larm fungerar inte, vad göra?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Flamingo
    Deltagare

Cargard larmet fungerar inte i bilen, vet inte vilken modell det är men det sitter i en gt – 99 och dosan är ”den vanliga” med en stor grå knapp och tre mindre.

Händer absolut ingenting när jag försöker använda dosan. Någon som vet vart jag ska börja leta fel?

Steewe
      Deltagare

Cargard larmet fungerar inte i bilen, vet inte vilken modell det är men det sitter i en gt – 99 och dosan är ”den vanliga” med en stor grå knapp och tre mindre.

Händer absolut ingenting när jag försöker använda dosan. Någon som vet vart jag ska börja leta fel?

Har du bytt batteri? 🙂

Flamingo
        Deltagare

Har du bytt batteri? 🙂

Jag bytte batteri i dosan idag, provade även att programera om dosan. Man skulle tydligen dra på och av tändnigen fem ggr och då skulle det börja blinka om larmlampan, men inget händer…

tendency
          Deltagare

Kolla pärmen med dokumentation, tror det ska finnas ett papper där det står vad det är för larm. Men jag är rätt säker på att det är 950s.

Flamingo
            Deltagare

Kolla pärmen med dokumentation, tror det ska finnas ett papper där det står vad det är för larm. Men jag är rätt säker på att det är 950s.

Japp det stämmer bra, men tror jag lämnar in dedär. Fixa el i bilar det tar jag fan inte i med tång =p

Limpan
              Deltagare

Hade strul med ett liknande larm för ett tag sedan. Lämnade in den.
                De sa att det är inte ovanligt att glaskrossensorn går sönder. Det kan säkert resultera i ett antal fel. I mitt fall kostade det 400:- för en ny sensor i rutan, sen fungerade allt galant.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.