SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor CEL lyser, trots CEL-fix?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    FlyingFin
    Deltagare

Då var installationen av min Helix Catted Downpipe MED CEL-Fix (Mekanisk/Rostfri hylsa) klar. Så nu är det 3″ från turbon.

Var ute i går kväll och körde, tog det väldigt lugnt, motorn hade nått sin normala arbetstemp. innan jag började trycka lite på gasen, turbon börjar varva tidigare än förr, laddet kommer snabbare och kraftigare, körde aldrig med mer än halv gas, laddtrycks nålen upplevde jag nästan binär… flippade upp och ner fort, trots halv gas så gick den upp till ca 1.2 Bar, då lättade jag på gasen, vet inte hur mycket den hade kommit upp i om jag fortsatt. Tror att en mappning på detta är ett måste för att inte köra sönder något.

Hade kört ca 10 min utan problem när jag vid lätt gas på drag känner ett litet ryck (laddade då ca 0,8 Bar) och så tänds CEL.

Körde sedan ytterligare ca 10 min utan att känna någon som helst skillnad på bilen och motorn, jämfört med när lampan var släckt.

Vad gör jag nu för att släcka lampan och för att den inte ska tändas igen, då jag har en mekanisk CEL-fix på plats, ska jag installera den CEL-fixen som är av motstånds typ också? 🙁

Tacksam för hjälp, då detta är mycket irriterande!

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
      Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

SecretAgentMan
      Deltagare

Skippa rörstumpen, köp motståndsvarianten istället. 🙂

/J

FlyingFin
        Deltagare

Skippa rörstumpen, köp motståndsvarianten istället. :)/J

Finns det någon här i Sverige som säljer sådana och har dem hemma på hyllan? (Vet att gruppe-s har, men det kan ju ta flera veckor att få hem)

Finns det olika typer?

Måste man klippa av kabeln till lambdan och löda, eller finns det någon som man kan klicka i mellan original kontakterna?

Någon som du kan rekommendera att jag kan vända mig till?

Många frågor blev det… 🙂

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀

SecretAgentMan
          Deltagare

Jag orkar inte ens svara. 😀 (Men jag svarar ju??? 😮 :+)
            Alla svar bemöts med ytterligare fler frågor..

Det tar max en vecka från USA, celfixen går att skicka i ett flygbrev om man bara PRATAR MED LEVERANTÖREN. 😉

Det är ett motstånd och lite kabel, visste man vad det var för värden på prylarna skulle man säkert kunna svänga ihop något själv.

Att åka med en CEL man vet om orsaken till i en vecka eller 2 är ju inte hela världen, risken är om något allvarligare händer samtidigt…men det är ju bara att ge f*n i att misshandla bilen tills tummen är urmonterad ur röva’.

Som polarn’ på pajätar-ön säger, ”just get the fcuk on with it”. 😀

/J

FlyingFin
            Deltagare

Jag orkar inte ens svara. 😀 (Men jag svarar ju??? 😮 :+)Alla svar bemöts med ytterligare fler frågor..Det tar max en vecka från USA, celfixen går att skicka i ett flygbrev om man bara PRATAR MED LEVERANTÖREN. ;)Det är ett motstånd och lite kabel, visste man vad det var för värden på prylarna skulle man säkert kunna svänga ihop något själv.Att åka med en CEL man vet om orsaken till i en vecka eller 2 är ju inte hela världen, risken är om något allvarligare händer samtidigt…men det är ju bara att ge f*n i att misshandla bilen tills tummen är urmonterad ur röva’.Som polarn’ på pajätar-ön säger, ”just get the fcuk on with it”. :D/J

😀

OK, I’ll just have to get the fcuk on with it then.

FlyingFin
              Deltagare

Jag orkar inte ens svara. 😀 (Men jag svarar ju??? 😮 :+)Alla svar bemöts med ytterligare fler frågor..Det tar max en vecka från USA, celfixen går att skicka i ett flygbrev om man bara PRATAR MED LEVERANTÖREN. ;)Det är ett motstånd och lite kabel, visste man vad det var för värden på prylarna skulle man säkert kunna svänga ihop något själv.Att åka med en CEL man vet om orsaken till i en vecka eller 2 är ju inte hela världen, risken är om något allvarligare händer samtidigt…men det är ju bara att ge f*n i att misshandla bilen tills tummen är urmonterad ur röva’.Som polarn’ på pajätar-ön säger, ”just get the fcuk on with it”. :D/J

Körde än sväng igår, några stopp på olika ställen och när jag startade för att åka hem så hade CEL slocknat. 🙂

Detta säkert bara för att jag nu ringt till http://www.gruppe-s.com/ och bett dem skicka kabeln med motstånd som jag aldrig fick levererad. 😉

SecretAgentMan
                Deltagare

Då blir det ”flat-out” på SAD i helgen? 😉

/J

FlyingFin
                  Deltagare

Då blir det ”flat-out” på SAD i helgen? ;)/J

Jag ska säga dig att jag är grymt sugen…

Kollade på http://www.smhi.se/ och det verkar ju bli regn hela dagen i morgon,
                    kommer att bli mycket ”Slip and Slide” där på SAD :9

Kommer du?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.