SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Center diff renovering (DCCD)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Javiisst
    Deltagare

som rubriken lyder så letar jag någon som kan och gjort det, renovering av center diffen.
      det verkar inte finnas många som gör eller någon alls i Sverige Iaf för DCCD varianten.

(denna tråd handlar om felet jag har: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=96875 )

Turbovin
      Deltagare

Har du hört med David på APIengines.com ? Han renoverar ju väldigt många såna lådor i UK. Jag vet att det finns nya DCCD-lameller att köpa iaf.

Javiisst
        Deltagare

Har du hört med David på APIengines.com ? Han renoverar ju väldigt många såna lådor i UK. Jag vet att det finns nya DCCD-lameller att köpa iaf.

jag kontaktade dem och det var en som heter Rob som jag fick prata med och skickat bilder och dem skulle återkomma. är David någon du haft kontakt/erfarenhet med ?

jo en polare hittat lamell sats till dccd, dock i japan

Turbovin
          Deltagare

Jag pratade med David när jag skulle byta lameller i min R180 bakdiff, men han Rob är säkert duktig också då.

Mumin
            Deltagare

Fan kanske skulle testa byta min då och se om det blir tyst

Javiisst
              Deltagare

Jag pratade med David när jag skulle byta lameller i min R180 bakdiff, men han Rob är säkert duktig också då.

ja dem verkar vara jätte trevliga faktiskt och hjälpsamma!

Javiisst
                Deltagare

Fan kanske skulle testa byta min då och se om det blir tyst

Mumin
                  Deltagare

Samma som dit som vi tjålade om sist

Javiisst
                    Deltagare

Samma som dit som vi tjålade om sist

Mumin
                      Deltagare

Jo då men blir till nästa år om jag orkar

kimpa83
                        Deltagare

Kan rekomendera den här sidan.. där köpte jag mina uppgraderade lameller ifrån

http://www.rallispec.com/dif_gls_rst1215.html
                          man får mejla till dom så kan man köpa bara lamellerna

ja bytte dom själv , funkar kanon

Javiisst
                          Deltagare

Jo då men blir till nästa år om jag orkar

P E
                            Deltagare

Börja med att lyssna med dom som vet, så slipper man bli skrämd………
                              Jag talade ju om för dig hur det låg till……
                              Och jag erbjöd dig att hjälpa dig…….

Igge
                              Deltagare

Var ju ett gäng som blandade ihop centerdiff med framdiffen som kan behöva justering för flankspelet, är det det du syftar på?

Javiisst
                                Deltagare

Börja med att lyssna med dom som vet, så slipper man bli skrämd………
                                  Jag talade ju om för dig hur det låg till……
                                  Och jag erbjöd dig att hjälpa dig…….

ja det har du helt rätt i lite skrämd blir man när man inte kan (jag).
                                  jo det gjorde du och det är jag mer än tacksam för vilket jag nämnde och som jag oxå nämnde så var det priset som fick mig osäker inte din kunnighet kungen 🙂

Var ju ett gäng som blandade ihop centerdiff med framdiffen som kan behöva justering för flankspelet, är det det du syftar på?

ja folk blandade allt möjligt och som sagt när man inte har kunskapen då vill man inte det ska gå åt helvete. Men kungen förklarade en hel del och jag var 90% säker på det skulle bli han som ska fixa den men priset (delarna) fick avgöra valet, men kungen sa direkt på bilden utan ens öppnat att det såg ut som lamellerna hade gått tyckte han så tack igen 🙂

sen så det med finjustering o sånt det är överkurs för mig.
                                  och nu så har vi kommit till oljan i lådan. redline shockproof lightweight är det som flyger in men behövs ls tillsats eller inte ?
                                  varför ja och varför nej?
                                  oljan delas med fram o centerdiffen och lådan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.