› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Centreringsdon till koppling!
- Detta ämne har 22 svar, 4,921 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
MaXiZZ.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2012 kl. 15:58 #242365
Nikke McRae
Deltagare”Nikke Mcrae” hur har du upplevt kopplingen? Var den bra? =)
Japp, helnöjd med kopplingen. Faktiskt mer lättkörd än Exedy stage 1an som satt på min gamla 5 växlade. Pallar mycket mer stryk innan det börjar lukta koppling.
13 maj, 2012 kl. 18:14 #242383timpO
DeltagareHahah visst skulle jag kunna byta koppling med har lite mycket nu. Ska fixa tjejens bil nu sen ska min nya motor lyftas i osv 😉
Jag förstår.. Elakt av dig… 😉 Ska väl ge min reparatör och garageplats någon chans till. Huvudsaken är väl att jag hinner prova nya kopplingen innan jorden går under i december? 😉
Jo jag är helt klart intresserad av ett centrerings dom. 🙂
Jo visst kan man göra egna verktyg med lite tejp osv. Men imprezan är så jävla kännslig om den ligger lite fel. Skönt att veta att man är 100% säker på att den är rätt. så slipper man lyfta i å ur en extra gång
Okej, jag kan inte uttala mig då jag aldrig bytt en koppling!
Men blir väl att tillverka några cent.don i veckan nu. Får bli i alumec eller rostfritt =)Japp, helnöjd med kopplingen. Faktiskt mer lättkörd än Exedy stage 1an som satt på min gamla 5 växlade. Pallar mycket mer stryk innan det börjar lukta koppling.
Riktigt bra info måste jag säga =) Ser starkt fram emot att få köra med den nu!!! Får hoppas på ett byte i veckan nu.. När jag bytt så kan jag dela med mig av vad jag tyckte om den.
28 maj, 2012 kl. 19:52 #242376Jocke.T
DeltagareSorry för att det har tagit så förbannat lång tid…
Har inte varit i garaget på länge, det är därför.
Men nu tog jag hem centreringsdonet och mätte.
Bara hojta till om det är något mer mått jag kan bistå med 🙂
29 maj, 2012 kl. 10:57 #242384timpO
DeltagareIngen fara, har inte hunnit byta än! Det blir den här veckan.
Jättebra! TACK så mycket, nu får jag ta och börja svarva snart… När jag nu ska ha tid med det.. Kanske gör världens dyraste centreringsdon i inconel för skoj skull 😉29 maj, 2012 kl. 17:03 #242369MaXiZZ
DeltagareJag har ett don liggandes ifall någon vill köpa 🙂 Hojta bara till!
29 maj, 2012 kl. 21:00 #242377Gyver
DeltagareJag har ett don liggandes ifall någon vill köpa 🙂 Hojta bara till!
Vad vill du ha för det? Bor i typ samma område.
/David
30 maj, 2012 kl. 05:13 #242385timpO
DeltagareSkitbra MaXiZZ då får någon annan lite hjälp =)
Jag ska nog svarva ett idag men kanske gör något extra så finns det utifall någon behöver
30 maj, 2012 kl. 15:02 #242370MaXiZZ
Deltagarepjaa en symbolisk summa, 100 spänn? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.