SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Check Engine !!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Antihero
    Deltagare

hallå !!!!!!!!!

När jag startar bilen på morgonen så lyser ”check engine” kör lugnt iväg och den slocknar 100 meter längre bort. Verkar också som att den gör det när det har varit fuktigt under natten, om det nu är bara jag som får för mig det vet jag ej men när jag stått i ett varmgarage eller när jag hade den nere i södra Frankrike så lyste den ej. den lyste innan jag transporterade ner den också men nu när jag är tillbaka i Sverige så lyser den igen. kan nämna att det gäller en Impreza GT -00 fullstämplad servicebok och bytt motorolja var 500 mil, den går mycket bra också 😀

Har nån av er någon susning eller har nån varit med om nåt liknande ??

TAck på förhand

Desen
      Deltagare

Det är nog din knacksensor som registrerar något i startögonblicket, och slocknar igen när den fattar att det inte är något fel.

Åk förbi din kokarverkstad och läs av felkoder så får du reda på exakt vad det är.
        Eller koppla ihop kablarna under ratten och läs av dem själv, sök på forumet det finns förklarat hur man gör.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

elver
        Deltagare

Hade nyligen liknande symptom på Legacyn, och då var det just knacksensorn som spökade. Gick på c:a 800:-

Fast läs av felkoderna som sagt, finns ju annat som kan krångla också 🙁

Mats
          Deltagare

http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

Vassego 😀

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

Antihero
            Deltagare

Tackar pojkar :7 ska åka till verkstaden å be dom kolla skiten men kan dom kolla upp det fast den inte lyser när jag kommer dit ?? för den lyser endast på morgonen första sekunderna sen visar den sig aldrig mer förrens nästa morgon… btw vilka kablar pratas det om under ratten som jag ska få fram fel kodern med ?? vart ser jag att de kommer upp ?? och vad gör en knacksensor ?

Mats
              Deltagare

Kollat länken jag postade??

Felkoder lagras så även om lampan inte lyser så kan verkstaden läsa av dem.

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

elver
                Deltagare

När ditt högra öra skaver mot gaspedalen kommer du att se kontakterna!
                  Jag som är gammal telegrafist läser felkoder som flytande vatten 😀 :+

elver
                  Deltagare

När jag ändå drog i lite tåtar idag,
                    Det här är kontakterna (GT-00). Sätt ihop, slå på tändn. och kolla upp länken i tidigare inlägg.
                    http://hem.tyfon.net/wa0596/bild/celkontakt.jpg

/Lars som ska leta fram nagelborsten
                    Kan fota knacksensorn oxå?

Antihero
                    Deltagare

tack å bock pojkar :7

elver
                      Deltagare

Hä va la inge.
                        Minns själv när jag provade första gången och väntade mig att få airbagen i pannan och alla säkringar i omloppsbana. Men det funkade 🙂
                        Hoppas fler får nytta av bilden. Jag måste tvätta tröjan…å ta fram handcremen.

Antihero
                        Deltagare

När jag ändå drog i lite tåtar idag,Det här är kontakterna (GT-00). Sätt ihop, slå på tändn. och kolla upp länken i tidigare inlägg.http://hem.tyfon.net/wa0596/bild/celkontakt.jpg/Lars som ska leta fram nagelborstenKan fota knacksensorn oxå?

Är den svår att byta?? Var den nu sitter ??

är på gång och ska sälja den och så dyker detta problem upp.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.