SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Check Engine lyser!?!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ExOrdis
    Deltagare

Helt rätt Mats.

Tex brinner en katalysator lätt sönder om motorn går ”fett”.

/K

FRBxxx
      Deltagare

Jepps, som topicen lyder så har den bestämt sig för att börja lysa lite när den vill…T ex. Jag är ute å kör (brum brum) lampan börjar lysa jag svänger av vägen å stänger av bilen.. tittar i motorn så att alla sladdar/slangar sitter som dom ska….allt ok.. Sätter på bilen å ingen lampa lyser…hmmm

Jag har alldeles nyss bytt LMM och tändstift i bilen och innan dess lyste den ju inte?!
        Nu då när bilen till synes fungerar som den skall så lyser den. Jag skall in på service om ca: 40 mil som jag får väl be verkstan’ titta på det men skulle gärna höra lite ifrån er vad ni tror det kan vara?…

Manor
        Deltagare

Hej !

Det finns tips i forumet hur man själv kan kontrollera vilken felkod som ges. Detta genom att koppla kablarna under ratten och kolla på på check-engine blinkningarna. Ett säkrare sätt är väl att kontakta någon med delta-dash eller med verkstadens select monitor. Det verkar inte vara så bra att köra omkring med lampan lysande, om än inte konstant, i ens 40 mil. I värsta fall kanske något tristare inträffar. Det är bara mitt tips, men det kanske finns andra råd.

mvh Mats N

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.