• Detta ämne har 2 svar, 1,374 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Mats.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    KristianE
    Deltagare

Hej igen.
      Handlade en Legacy 2.2 -92 i helgen.
      Rost i skärmar och dörrar men frisk undertill och allt verkar funka bra.
      Men när jag tittade igenom den under instrument panelen så såg jag en koppling som inte var ihopsatt.
      Så jag satte ihop den och då tändes “check engine” lampan.
      Var får den sina felimpulser ifrån?
      Vad kontrollerar den?
      Motorn går kanonbra.
      Har gått över 30000 mil men funkar helt underbart.
      Trodde inte det kunde vara sånt klipp i en 130 hästars motor.
      Min första subaru men det blir garanterat inte den sista för den har DET.
      MVH:Kristian

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Hej igen.Handlade en Legacy 2.2 -92 i helgen.Rost i skärmar och dörrar men frisk undertill och allt verkar funka bra.Men när jag tittade igenom den under instrument panelen så såg jag en koppling som inte var ihopsatt.Så jag satte ihop den och då tändes “check engine” lampan.Var får den sina felimpulser ifrån?Vad kontrollerar den?Motorn går kanonbra.Har gått över 30000 mil men funkar helt underbart.Trodde inte det kunde vara sånt klipp i en 130 hästars motor.Min första subaru men det blir garanterat inte den sista för den har DET.MVH:Kristian

Det är till och med 136 hk
        plocka bort minuskabeln en stund och sätt tillbaks den sen, får du check lampan och lysa ändå då så åk till subaru verkstad och så får dom plugga in sin select, kostar runt 200+moms,

Mats
        Deltagare

Kan det vara kontakterna för o läsa felkoder du kopplat ihop? Isf så skall lampan lysa ochnär de är ihopkopplade. De skall alltså inte vara ihopkopplade, endast när du vill kolla ngt fel.
          Denna sida förklarar det hela för en impreza. Kan ju va lika på en legacy.
          http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.