SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor chip till gt 00

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Trotte
    Deltagare

tjena!

funderar på o chippa min GT- 00
      köpte den för ca en vecka sedan o den är helt orginal.

jag skulle gärna vilja ha lite tips om vad det finns för alternativ och vilka man ska göra det hos?

har förstått att JRM är populära…har också kollat på tuning chip,
      de hade chip som skulle ge ca 40 hk och kostade 8000:-

någon som har nån erfarenhet av dem? skulle vara mycket tacksam för lite tips..

Vill ha nått prisvärt men absolut inte av dålig kvalite. Jag bor i sthlm så är främst intresserad av firmor som har sin verksamhet i närheten.

MVH / Trotte

Manor
      Deltagare

Det enda riktigt seriösa alternativet i Stockholm är JRM som mappar om original-ECU:n (EcuTek). Chip till Imprezan (>99) är ett stort NONO.

Givetvis går det att köpa MoTec, Autronic etc. men då snackar vi om helt andra pengar. PossumLink är också en variant, men det är nog t.o.m dyrare än EcuTek och inte så intressant längre.

Gör en sökning på forumet så kan du lära dig mycket om detta.

mvh Mats N – kör fortfarande med min original 99:a, och tycker den går bra standard…

MariaimprezaGT
        Deltagare

jag köpte en link box från motornord, ger 45 extra kusar för 6000 omappat.. jag har inte mappat min, bara ställt laddtrycket som man skulle, vilket är 1.3 bar. jag ahr märkt en jävla skillnad.. mycket i newton med 😀

SecretAgentMan
          Deltagare

Ojojoj….akta dig, det där är FARLIGA grejer. 😮
            Linken levereras med en mapp där det bara är en tidsfråga innan det blir dyrt (motorer är Dyr Skit ™).

/J

simo
            Deltagare

jag köpte en link box från motornord, ger 45 extra kusar för 6000 omappat.. jag har inte mappat min, bara ställt laddtrycket som man skulle, vilket är 1.3 bar. jag ahr märkt en jävla skillnad.. mycket i newton med 😀

Om jag var du skulle jag låta ngn som kan link titta på den ASAP ..innan motorn rasar…
              Deras default mapp ligger la 5-6 gader fel

/U – som litar på Jerry när det gäller Link.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.