› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Chipstrimning – Motornord till WRX
- Detta ämne har 11 svar, 2,044 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av
Subbahenke.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2004 kl. 20:18 #656
christopher
DeltagareKolla med JRM eller trollspeed.
Lägg hellre nån tusing till och mappa om bilen. Då ser man över alla värden och ställer på där det behövs, chip har du nollkoll på.
/
fraSSe17 september, 2004 kl. 22:24 #39603dlehtihet
DeltagareHej,
Det går alldeles utmärkt att mappa din orginalbox genom att flasha om programvaran och skruva på befintliga parametrar (EcuTek t.ex via JRM). Att placera något obskyrt mellan boxen och övriga bilen är att lura styrdatorn, vilket inte alltid är en bra sak. Boxen tror en sak, verkligheten ser annorlunda ut…
Mitt stalltips blir EcuTek.
M v h
Danne
>
>A jo fast det e ju som att mappa för det är en box man kopplar
>in mellan orginal styrboxen och kablarna eftersom det ”inte
>går” att chippa dom nya boxarna.. Samt att jag känner han på
>JRM och han ska hjälpa mig koppla in den samt mäta
>turbotrycket å lite sånt..17 september, 2004 kl. 22:33 #39609Lefty
DeltagareHmm… vill bara flika in här om att Motornord inte är nått särskilt häftigt och bra alternativ… har fått höra ganska mycket då jag har en polare som jobbat ihop med dem, men han sa bort det när han såg hur mkt CRAP de var dom höll på med!!!
Men de kanske kör med nå bättre prylar på Subaru nu ?… dock hade jag då hellre lagt nån krona extra och kört med Ecutek!!!Lyssna på experterna på det här forumet ( inte jag ) gå inte och lär dig den hårda vägen… det kan bli dyrt! 😀
18 september, 2004 kl. 16:49 #39599maxan
DeltagareJag är bara tvungen, men jag måste:
Grillchips är också bra. Det blir lixom lite extra gaser p.g.a. all lök.
😉
Mvh,
Max – (tyresö hulligan)
Subaru – AWD – All Well Driven20 september, 2004 kl. 08:01 #39606Micke81
DeltagareTror inte så många i klubben kör med motornord’s chip i sina bilar…undrar varför?? 😉
Vi kör med saker som vi vet fungerar i vått o torrt :9
Om du dessutom känner nån på JRM är väl saken biff, varför chansa på annat isf…Jag är iaf nöjd med min EcuTek./Micke
20 september, 2004 kl. 11:09 #39600maxan
Deltagare>Tror inte så många i klubben kör med motornord’s chip i sina
>bilar…undrar varför?? 😉För de som inte vet kan jag nämna att det vi inte rekomenderar är alltså de trimmkit som enbart höjer laddtryck utan att justera tändning, soppa m.m.
Räkna med runt 10k och uppåt för de mer seriösa alternativen. Då rekomenderar jag t.ex. installation av laddtrycksmätare, knocklink samt eventuellt lambdalink eller dylikt.
p.s. Grillchips intas bäst av föraren inne i kupén.
Mvh,
Subaru – AWD – All Well Driven20 september, 2004 kl. 15:02 #39601Subbahenke
DeltagareUnichip eller EcuTek är nog det som gäller om du vill ha bra grejor, du kan ju passa på att byta DP också om du skall mappa om, jag ger inte mycket för orginalröret. Som jag förstår så har 41 edition endast ny slutdämpare mao ”Den låter lite ballare” inget mer.
Mvh H (WRX kanske?)
21 september, 2004 kl. 07:33 #39607Micke81
DeltagareJodå, det blir ju en uppgraderad 41-edition. Med en effekt som motsvarar utseendet 😉
/Micke
16 februari, 2005 kl. 19:17 #39602Subbahenke
DeltagareMappningen löser problemet med lambdan…. Den andra saken e för ”fusktrimmare”
Mvh H
16 februari, 2005 kl. 19:17 #39604Kocken
DeltagareKan varmt rekomendera Unichip hos trollspeed!!
Hade det på förra bilen.//Ante
16 februari, 2005 kl. 19:17 #39605Kocken
DeltagareRunt 12k med montering.
Finns pengarna så lägg till till ett riktigt sprut.
Så ballt med respons:PMvh
//Ante
16 februari, 2005 kl. 19:17 #39608FRBxxx
DeltagareAv ren nyfikenhet… Vad får man räkna med att ”Unichip-behandling”;-) kostar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.