SSC Allmänt snack Var det du? Clio v6 vs Subaru Gt (Gbg)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    regado
    Deltagare

Tjena hundrar om det va någon här som körde en impreza Gt blå igår kväll runt 22 tiden i göteborg, i hisingen mott biskopsgården,,ifall det är någon här så lär du komma ihåg mig (silver clio v6)..Va rätt skoj o se hur en impreza går mott clio´n hade tänkte o prova det men behöver inte längre.Vill bara vetta ifall du missa starten eller om min gick bra..

Mvh regado

Vectorm12
      Deltagare

Det löjliga med denna disskution är det faktum att man jämför Subaru med ett flertal tillverkare som enligt min vetskap aldrig producerat en gatu-version med AWD som de tävlat/tävlar med i WRC… Själv tycker jag att om man ska tävla i WRC så borde åtminstånde ”grund”-bilen vara AWD för att få användas i WRC, men det är en helt annan sak.

det jag igentligen ville komma till var dock:
        Eftersom vi är ”gooa” killar i den här klubben så tror jag att vi alla kan respektera andra beslut när det kommer till val av bil. (Även om vi i många fall vet bättre) 😉

regado
        Deltagare

Jag kan bara säga att jag har haft mer problem med min impreza gt (vinter bil) än vad jag har haft med clio´n (sommar bil).

regado
          Deltagare

Ett visst franskt bilmärke är ju rätt bra i F1 dessutom… 😉 Och kom inte och säg att ni/vi inte skulle uppvärdera Subaru som bilmärke om/när det går bra i rally.Och ja, jag är fullt medveten om att det skiljer rätt mycket mellan serietillverkade fabriksbilar gentemot WRC och F1.\Kalle – som tycker Subaru Impreza GT är världens bästa bil (iaf för mig) 😉

Nej, självklart ska man vara stolt att det går bra för ens bilmärke…och bra går ju både Peogot och Citroên (samt Renault i F1). Det jag menar är att det inte finns någon roligt standardmodell av dessa bilar att köpa. Med rolig menar jag 4-hjulsdrift och turbo samt cirka 218-265hk (som Imprezan alltså ;)).Jag har själv ägt en Peugot 205 GTi (köpt flång ny 1985) då den gick som ett skott i rally…och var riktigt rolig som GTi-bil också. Två motorstopp senare mitt i smällkalla vintern så var jag lagom imponerad av denna franska skitbil. Ozo, du är väl en glad fd. ägare till en Peugot 309 GTi? Hur nöjd var du med ditt köp på en skala :D. mvh Mats N

Rolig bil ska inte ah turbo 😉

regado
            Deltagare

Tjena hundrar om det va någon här som körde en impreza Gt blå igår kväll runt 22 tiden i göteborg, i hisingen mott biskopsgården,,ifall det är någon här så lär du komma ihåg mig (silver clio v6)..Va rätt skoj o se hur en impreza går mott clio´n hade tänkte o prova det men behöver inte längre.Vill bara vetta ifall du missa starten eller om min gick bra..Mvh regado

Den enda som äger en clio v6 i biskposgården är väl en kille vid namn patrick va:) och om jag minns rätt nu så åkte du väl på torsk av brorsans impreza GT original:)Imads…..”Forza Inter”

Japp Patrik är jag,Imad är inte min bror, å Imad har sålt sin bil för länge sen.
              Imprezan jag har är den röda som kördes av Tony i biskopgården.
              Vem är du??

Fancy
              Deltagare

Hmmm alla dessa diskussioner om Biskop… jaja evo 8an har iaf fått pisk hehe… Har aldrig haft chans att ”testa” din clio men vi har allt setts ett par ggr. Iaf helt seriöst clion är jävligt fet!

Patrik som kör runt med en blå GT

regado
                Deltagare

Hmmm alla dessa diskussioner om Biskop… jaja evo 8an har iaf fått pisk hehe… Har aldrig haft chans att ”testa” din clio men vi har allt setts ett par ggr. Iaf helt seriöst clion är jävligt fet!Patrik som kör runt med en blå GT

Tjena Patrik!

Du får komma förbi garaget någon dag o kolla lite på subaru´n så får vi gå ut o köra lite.jag kan kolla ifall jag kan ta med mig lite bilar så kan vi gå ut o köra o ah lite skoj..

P.s vi har pratat en gång när jag körde Impreza´n från Pl-tuning..du ville köpa en dump eller vad det va,kommer inte riktigt ihåg.

Mvh Patrik regado

Rekoba
                  Deltagare

Det här är Nihad patrick:) imads lillebror..
                    brorsans sålde ju sin gt för länge sen, men jag köpte ju en annan direkt efter jag muckade från lumpen. har du fixat tonys gamla gt nu?? du ville ju köpa mina fälgar men hörde inget från dig efter det.

jävligt fett clio har du iallafall:)

”Forza Inter”

Fancy
                    Deltagare

Tjena skicka ett PM bara kan ju täffas vid OKq8 som vanligt 😉

Patrik

modulated
                      Deltagare

Tagga ner ett par hekto nu gubbar…
                        Frankrike diskturar vi här

// Patrick P – styr upp, även om jag egentligen gillar tjöt 😉

Manor
                        Deltagare

Den enda som äger en clio v6 i biskposgården är väl en kille vid namn patrick va:) och om jag minns rätt nu så åkte du väl på torsk av brorsans impreza GT original

Mohahahahaha…nu börjar sanningen dyka fram ;).

mvh Mats N – ”inte en snigelkäkare”

Adam K
                          Deltagare

chesus kristOs Mädz vad du tar i.
                            De kör dock sina cupékonverterade plåtkabbar rätt fort på rallyvägarna…
                            O de har fördömt fina berg!

Rekoba
                            Deltagare

Tjena hundrar om det va någon här som körde en impreza Gt blå igår kväll runt 22 tiden i göteborg, i hisingen mott biskopsgården,,ifall det är någon här så lär du komma ihåg mig (silver clio v6)..Va rätt skoj o se hur en impreza går mott clio´n hade tänkte o prova det men behöver inte längre.Vill bara vetta ifall du missa starten eller om min gick bra..Mvh regado

Den enda som äger en clio v6 i biskposgården är väl en kille vid namn patrick va:) och om jag minns rätt nu så åkte du väl på torsk av brorsans impreza GT original:)Imads…..

”Forza Inter”

Manor
                              Deltagare

Ett visst franskt bilmärke är ju rätt bra i F1 dessutom… 😉 Och kom inte och säg att ni/vi inte skulle uppvärdera Subaru som bilmärke om/när det går bra i rally.Och ja, jag är fullt medveten om att det skiljer rätt mycket mellan serietillverkade fabriksbilar gentemot WRC och F1.\Kalle – som tycker Subaru Impreza GT är världens bästa bil (iaf för mig) 😉

Nej, självklart ska man vara stolt att det går bra för ens bilmärke…och bra går ju både Peogot och Citroên (samt Renault i F1). Det jag menar är att det inte finns någon roligt standardmodell av dessa bilar att köpa. Med rolig menar jag 4-hjulsdrift och turbo samt cirka 218-265hk (som Imprezan alltså ;)).

Jag har själv ägt en Peugot 205 GTi (köpt flång ny 1985) då den gick som ett skott i rally…och var riktigt rolig som GTi-bil också. Två motorstopp senare mitt i smällkalla vintern så var jag lagom imponerad av denna franska skitbil.

Ozo, du är väl en glad fd. ägare till en Peugot 309 GTi? Hur nöjd var du med ditt köp på en skala :D.

mvh Mats N

Manor
                                Deltagare

Tagga ner ett par hekto nu gubbar… Frankrike diskturar vi här// Patrick P – styr upp, även om jag egentligen gillar tjöt 😉

Jag skiter helt i Frankrike, men ogillar denna typ av tråd. Race:a kan man göra i en lite mer organiserad form än vid ett rödljus i Göteborg. Tråden är väl till för att ”peppa”, och tyvärr lyckades han. Det gör väl knappast något gott för någon.

Vidhåller dock att franska bilar är skit :*.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.