SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Closedeck block

• Detta ämne har 11 svar, 1,331 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Kvarnis.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Vilka modeller har closed deck block som orginal?
      Det finns väl ingen 2.5l som har det?
      Dom som finns är borrade och sleevade 2l block?

Vad får man ge ungefär för ett? Finns det nya? 🙂

Fricke.w
      Deltagare

Har inte Cosworth nya eftermarknads block alla ej25 med de du söker, men kostar gör de nog 🙂

TomK
        Deltagare

Nej har inte hittat nått.

TomK
          Deltagare

Hittade precis det jag sökte. Lateral har det man önskar!
            Closed deck blocket kostade i princip gratis. Om man bara hade vetat det för några veckor sen 🙁

Bra att ha när det andra rasar! 🙂

Turbovin
            Deltagare

I USA finns det ”insatser” som gör om semi-closed till closed deck.

http://www.outfrontmotorsports.com/engine_blocks.htm

bowser
              Deltagare

Har inte Cosworth nya eftermarknads block alla ej25 med de du söker, men kostar gör de nog 🙂

Cosworths block är ej closed deck men det finns i Tyskland hos ak-motorsport i diverse prisklasser
                Dyra men otroligt mumsiga har själv ett closed deck stage 6 block från dom kostade moderata 12000 euro
                Sen säljer rigoli även closed deck och däckshopen bromsade över 600 hk med block från dom .

Kvarnis
                Deltagare

Det är bara 2.0l&2.2l block som kom i cdb form, sen finns det vissa som förtärker blocken m.m

Skillnaden är rätt uppenbar
                  EJ25 pinned

2.7L cdb,(2l borrat och fodrat,strokat)

/Kvarnis med ett gäng cdb’s på lager 😀

Kvarnis
                  Deltagare

För övrigt så är ett så är det inte rekommenderat att ta ut mer än ~6-700bhp på ett förstärkt block.

TomK
                    Deltagare

Ja ett 2,35l closed deck skulle vara mumma!
                      Mina ej207 toppar borde väl passa rakt på?

Kvarnis
                      Deltagare

Ja ett 2,35l closed deck skulle vara mumma!
                        Mina ej207 toppar borde väl passa rakt på?

Nja dom passar…MEN du bör anpassa förbränningsrummet till de större kolvarna.

Sen ska du ha så fin botten del bör du byta ventiler kammar när du ändå är på G, och vips kostade det nästan lika mycket pengar 😉

TomK
                        Deltagare

Nja dom passar…MEN du bör anpassa förbränningsrummet till de större kolvarna.

Sen ska du ha så fin botten del bör du byta ventiler kammar när du ändå är på G, och vips kostade det nästan lika mycket pengar 😉

Jo, men nu har jag en bra maskin. Dock inte ihop monterad än men endå! 🙂

Men funderar på att bygga en till vid sidan om. Så kan man sälja den man har sen.

Kvarnis
                          Deltagare

Om du ska bygga nytt på sidan om rekommendera jag starkt att fixa egna toppar till dom.

Det är mer attraktivt för en köpare att kunna köpa ett long block vs. short block.

Att kasta bort en massa packningar gynnar ingen sas, sedan som jag sa så är det ett måste att byta bort orginal ventilern för högre effekt om du vill känna dig säker. om en vnetil går av blir din fina nya nästan skott säkara cdb rätt trasig.

Sen ska man bygga en 2.35 så tycker jag man ska ha ett effekt mål på ca 6-700 då dom kommer till sin fulla potential, och då gör vassare kammar en väldig nytta 🙂

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.