SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor CO värde

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    t1hero
    Deltagare

Nedslående resultat på besiktning CO värdet är för högt.

Kan det vara så att katalysatorn är slut? Eller att jag bör mappa om motorn?

Jag tror att mitt system har original uppipe men att allt efter downpipe är bytt. Tror att det sitter en HKS downpipe och sedan sitter det ett skunk2 catback.

Jag har förstått det som att det sitter an katt i upppipen?

dragster
      Deltagare

Det är bara på ”vanliga” WRX som det sitter en cat i uppipen.
        Har du en downpipe utan cat så är det inte så konstigt att den inte gick igenom besiktningen 😉

t1hero
        Deltagare

OK, tack.

Så det är en downpipe med racekatt jag skall ha (om jag inte vill förstöra för ecuteken för mycket)

Några märken/försäljare som rekommenderas/orekommenderas?

Passar alla eftermarknadsdownpipes mot eftermarknads avgas eller behöver man ibland adapter? (det sitter en flätad flex på avgaset så jag behöver nog inte donut-joint mellan dp och avgas, men funkar det att skruva ihop stumt om den ena är för donut?)

Kan det vara fördelaktigt att linda dp med avgasbandage för att behålla värmen i katten längre? (speciellt på de dp med katt långt ned)

Just nu sitter inga värmesköldar runt turbo & dp, är det bara en lyxartikel eller grillar jag närliggande saker i onödan?

/mannen med för många frågor

dragster
          Deltagare

Följande downpipe är populär och passar i alla fall mot original system i alla fall, så den bör ju passa alla cat-back system.
            http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_53&products_id=1111

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.