SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor cobb tuning accesport

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    isse
    Deltagare

Byta ut programvaran/ändra parametrar i originalstyrdonet ska inte vara några problem, så länge som styrdonet kommunicerar med bilprovningens diagnosutrustning på rätt sätt. Har aldrig haft några problem med min ecutekade -04 i alla fall.

TomK
      Deltagare

Så mappar man min är det kört på besiktningen om jag fattat rätt

Köper jag en cobb kan man återställa så den funkar på bilprovningen

Nej så länge du inte byter ut den ”fysiska” boxen så är det inga problem. Eftermarknads boxar stödjer inte original tillverkarens OBD standard som bilprovningen läser.

Farsan har som sagt sin mappad av PBZ och han besiktade för någon månad sen helt utan problem.

Ruben77
        Deltagare

Okey

Då blir läget annorlunda.

Blir att låta dom laga allt innan garantitiden o sedan mappa i trollhättan.

GDB2003
          Deltagare

Nej så länge du inte byter ut den ”fysiska” boxen så är det inga problem. Eftermarknads boxar stödjer inte original tillverkarens OBD standard som bilprovningen läser.

Farsan har som sagt sin mappad av PBZ och han besiktade för någon månad sen helt utan problem.

Personligen aldrig varit med om att de försöker ansluta OBDII… Vill de se felkoder då eller? Måste vara stickprov…

TomK
            Deltagare

Personligen aldrig varit med om att de försöker ansluta OBDII… Vill de se felkoder då eller? Måste vara stickprov…

http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/Privat/Kontrollbesiktning/Vad+vi+kontrollerar/Elektronisk+miljökontroll/07EDDA7105537550C12578D20031BF07

Jag besiktigar en bil varje dag på Bilprovningen.
              Varje gång så läser dom OBD.

t1hero
              Deltagare

Besiktningen har obdkollat min varje gång. Senast idag.

Luringen borde vara att läsa på lite vad originalecu behöver för att se OK ut. Och sedan ha den kvar, kopplad till obdkontakten men inget annat.

Ruben77
                Deltagare

Ruben -> du bor väl inte långt från Trollhättan? Trollspeed mappar Subaru på riktig rullande 4wd landsväg, och dom är riktigt duktiga.

trollsped kunde inte mappa min bil.

var tydligen annorlunda kommunikations protokoll på den

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.