› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Coilovers
- Detta ämne har 13 svar, 942 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2005 kl. 18:46 #4799
pannan
DeltagareEfter att ha fått rejält med mersmak på bana har jag lite frågor angående Coilovers.
De kit som är av intresse är Öhlins Road and Track och Teins justerbara flex system.
Någon här som kör med Öhlins Road and Track? Behöver lite feedback på detta kit. Vad är era erfarenheter?
Tein vet jag inte om någon i Imprezaklubben har monterat ännu. Men om någon har gjort det, vad är era reflektioner kring dessa? De jag pratat med som har dem på andra bilar är kanonnöjda. Men det kan ju skilja sig ifrån bil till bil. Vet att Jons bil kör på dessa och den går ju riktigt bra i böjarna.
mvh
J3 oktober, 2005 kl. 11:39 #67983TurboGrodan
DeltagareKanske inte det du frågade efter men…
Jag har ju 4st KW Inox Variant 3 Coilovers till STi, har suttit på en 02’a. De kan ställas -20mm till -75mm samt i hårdhet för bump och return (snabbhet på upp- och nerväg).
Jag vill ha 10000 för dem (halva priset mot nytt). Du kan ju fundera i alla fall. Det är möjligt att de inte motsvarar dina behov.
MVH
Henric3 oktober, 2005 kl. 11:55 #67971SecretAgentMan
Deltagare…de blir nog alldeles utmärkta till din bil Pannan!
/J – har hands-on-koll på just dem. 😉
3 oktober, 2005 kl. 16:48 #67977pannan
DeltagareSkiljer det inte mellan 05:an jämte de äldre med passform på olika kits?
När jag tittar på t ex Tein så annonserar de sina kits separat för 05 och de andra för 02-04.
mvh
J3 oktober, 2005 kl. 16:57 #67972SecretAgentMan
DeltagareVäldigt sant, glömde att du satt med en 05:a – och du har helt rätt, de passar inte. 🙂
Kika på något lite elakare än Öhlins R&T är mitt tips, även om det är en mycket bra dämpare så är den fortfarande inriktad på lite mjukare sättning (det är ett fast ben precis som standard – om det är samma-lika som det gamla kittet till GT:n).
Det tillkommer fjädrar till det kittet för övrigt.Teins tuffare varianter är intressanta, likaså Cuscos senare pryttlar (Zero) – som vanligt rockar leverantörerna i USA på dylika pryttlar.
En viktig detalj i det hela är att se till att någon kan renovera dämparen bara…
/J
3 oktober, 2005 kl. 17:19 #67976Tallen
Deltagare…Bilstein PSS, tror jag dom heter. Kan det vara nåt att ha?
Har för mig att Sellholm både säljer och renoverar bilstein, om man
inte har total minnesbrist från vårat regionsbesök.
Dom säljs nog på andra håll oxo./D
3 oktober, 2005 kl. 18:43 #67978pannan
DeltagareSAM,
Yep Tein kan man renovera, har t o m sett en stötdämparverkstad inne i Sthlm som tar sig an de dämparna för renovering.
Är ruskigt sugen på Tein coilovers med EDFC motorerna.
Vad mer kan man ändra på väghållningen? Ny krängare m.m?
mvh
J3 oktober, 2005 kl. 18:50 #67973SecretAgentMan
DeltagareEDFC-prylen är ointressant faktiskt, för det är bara den enklare modellen av deras coilover den funkar med. 😉
Krängare gör mycket, och skall absolut bytas först egentligen, men det är en avvägning det där…både och är trevligast./J
3 oktober, 2005 kl. 19:02 #67979pannan
DeltagareEDFC-prylen är ointressant faktiskt, för det är bara den enklare modellen av deras coilover den funkar med. ;)Krängare gör mycket, och skall absolut bytas först egentligen, men det är en avvägning det där…både och är trevligast./J
EDFC passar på alla deras dyrare dämpare om man kollar i deras katalog. Ett rätt bra hjälpmedel då man kan ställa en del av hårdheten inifrån kupén. Såg att även Cusco kommit med en egen variant av detta.
Yep blir nog byte av det också, ingen jättestor investering faktiskt.
Mvh
J – som sitter och surfar runt bland firmorna och har ett rätt ok saldo på bilkontot 😛3 oktober, 2005 kl. 19:34 #67974SecretAgentMan
DeltagareHmm…jag vet att jag läst att ”RA” inte var kompatibel med EDFC (har själv sneglat på den grejen, för smart – det är det), men när jag surfar på det nu så har du rätt. 🙂 Cusco har som sagt med samma-lika, och Cusco har betydligt trevligare pryttlar allmänt, men då är man ju tillbaka till renoveringsproblematiken.
/J
3 oktober, 2005 kl. 20:49 #67975Blocken
DeltagareMvhJ – som sitter och surfar runt bland firmorna och har ett rätt ok saldo på bilkontot 😛
Med ett ”rätt OK saldo på bilkontot” så skulle jag inte tvekat en sekund på att ringa/faxa till Sellholm Tuning i Köping!
🙂
/Blocken
3 oktober, 2005 kl. 20:59 #67981STIred
DeltagareSAM,Yep Tein kan man renovera, har t o m sett en stötdämparverkstad inne i Sthlm som tar sig an de dämparna för renovering.Är ruskigt sugen på Tein coilovers med EDFC motorerna. Vad mer kan man ändra på väghållningen? Ny krängare m.m?mvhJ
Tycker du ska vara med i fall det blir nåt gruppköp på cusco stag, krängare 😛 . Ju fler desto billigare förhoppningsvis….
Får väl hitta några passande endlinks med 🙂3 oktober, 2005 kl. 21:29 #67980pannan
DeltagareTycker du ska vara med i fall det blir nåt gruppköp på cusco stag, krängare 😛 . Ju fler desto billigare förhoppningsvis….Får väl hitta några passande endlinks med 🙂
Yep jag är på.
Anders: Jo jag vet, men Tein suger det lite mer i tarmen efter faktiskt 🙂
3 oktober, 2005 kl. 21:36 #67982STIred
DeltagareTycker du ska vara med i fall det blir nåt gruppköp på cusco stag, krängare 😛 . Ju fler desto billigare förhoppningsvis….Får väl hitta några passande endlinks med 🙂 Yep jag är på.Anders: Jo jag vet, men Tein suger det lite mer i tarmen efter faktiskt 🙂
trevligt 🙂 hoppas det blir nåt sjysst pris med 😀
Ang tein med controllen, var också jävligt sugen på de först, nästan så man ångrar sig lite att man inte tog dem. Inte för att jag inte är nöjd med de jag skaffade men hade varit jävligt sjysst kunna labba med inställningarna inifrån bilen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.